Att bestämma sig

2006 / Permalink / 1
Har nu bestämt mig definitivt att springa Gbgvarvet.......igen.
Förra gången, mitt första nyktra år, gick ju sådär, fick dra mig runt sista halvan.
Ljumsken pajade och viljan var det enda som tog mig fram.
På tiden 2.38......hmmm....målet var 2.00.
Fast då sprang jag för livet på ngt sätt. Var otroligt viktigt för mig att ta mig runt.
denna gång är det mer för att hängbuken börjar bli lite väl platstagande.
Ska lubba runt på 2 timmar denna gång.
Har börjat lite lätt.
En timmes promenad varje morgon, till vovvens stora lycka. Han tycker det är jättebra......
Har hittat en slinga som jag står ut med att knata runt. lite eländig terräng så det tar emot ite åxå.
Ska börja jogga framåt dec-januari ngn gång.
Sedan lägga distanslöpning så fort snön smälter.
Kan nog bli bra.
Gäller bara att ha orken nu i början. Vet att det kommer en svacka med motivation om sådär 2,5 - 3 månader.
Har börjat gå ner så sakta i vikt.
då jag nyktrade till vägde jag 104 kg, tror jag det va.....
Idag 92 kg.
När loppet går skall jag väga under 86 kg
Ingen orimlig plan.
Skall meddela löpande....(vitsigt va)......hur det fortskrider.

Ngt gammalt fyllo som känner sig manad att hänga på????

Kram

#1 - - Lasse:

Hej igen!
Ja, 104 kg är precis vad jag väger när jag nu tagit mig till vår kommunala alkoholmottagning för att få hjälp att sluta. När jag för två år sedan höll upp i ett halvår, kom jag ned till 87 kg och var i riktigt fin form. Det vore en riktig utmaning att ha Göteborgsvarvet som mål, för min del bara att i ta sig runt med jogg och gående, men dock. Lockande.
Jag tittar fort(!)löpande in för att kolla utvecklingen!
Kram
Tumlaren Lasse

Till top