Å hur lätt är det?

2006 / Permalink / 2
Att hålla inriktningen.
har ju bestämt mig för att bo kvar i huset.
Landa där jag är.
Gräv där du står osv.
Fick frågan igår om jag fortfarande var sugen ¨på att köpa det där bolaget som blir till salu snart.
Sonen vill det.
Egentligen är det helt rätt att köpa det, istället för att driva vidare min butik.
Omsätter 12 miljoner, vi får lön från dag1.
Kommer att äga fastigheten.
Priset är överkomligt.
Men hade ju bestämt att slå mig till ro här......
Ambivalensen sprutar ur mina öron.
Kan ju inte landa på ett ställe om jag redan tänker på att flytta.....fast har ju inte bestämt mig än.
Svårt.
Men detta är lyxproblem, snacka om att ha det bra i livet........

Tror egentligen att det bästa valet för mig är att vara kvar i min lill firma utan stora skulder eller stora inkomster, men att på sikt få min lilla firma att rulla ihop med sonen.
Den där andra firman blir så jävla mycke. Anställda och ett jävla slit.
Visst stålarna finns där, men vet att jog kommer att jobba så in i helvete mycke mer än nu.
Jobbar mycket nu åxå, men myglar allt en hel del åxå.
Där blir det inget mygel alls, 100% från 6 på morronen till 7, 8 , 9 på kvällarna.
Vet inte om pengar kompenserar det......

E håller i alla fall på att flytta ut känns det som.
Hon strålar av glädje och har fått en nytändning.
Vi skall bli särbo, lösningen på alla problem och allt anna t åxå.
Tror att hon bara mår bra under förändring.
Tror att det är hennes sätt att komma undan....förändra. ju större problem ju större förändring.
Men det är hennes grej.
Ska inte gå med i hennes grejer. Skall stå fast i min övertygelse och stå kvar i den.
Inte vara rigid, men försöka att se till att göra val som är bra för mig.

I morse regnade det. Skulle gå promenaden med hunden, men kom inte ur sängen i tid. E ringde å väckte mig, så jag hann inte. Hunden ville inte gå ut i regnet. Tittade bara oförstående på miog då jag öppnade dörren och sa att han skulle ut.
Han gick och la sig i soffan istället.
Och somnade.
Fick mota ut honom när vi skulle åka. Då rantade han bara rätt in i bilen och satt och mös, medan jag fjantade runt ute och blev blöt.
Jävla hund.....
Nu har regnet upphört och solen tittar fram, nu är han ute på gården och fixar.
Själv får jag arbeta och se till att butiken setr ok ut osv.
Borde blivit hund istället.

på söndag skall jag vara sån gammal behandlad patient på mitt gamla behandlingshem.
Är svårt att förbereda sig inför det.
Vet ju aldrig vad som kommer att hända eller hur folket där är just nu.
Men tänker göra som vanligt, låta dom intagna bestämma. Dom ställer frågor om det som berör dom och dom funderar på. Jag försöker svara och prata lite runt det, efter bästa förmåga.
På så vis blir det upp till dom hur och vad mitt besök kommer att ge.
Tycker att det är ett bra sätt att agera på.
Gillar att var och en får ta tag i sitt eget. Inte komma upp och mata dom med massa som kanske ingen efterfrågar eller vill höra om alls.

Idag när jag stängfer butiken skall jag åka hem och ta det lugnt, men antagligen kommer jag att sitta framför min dator och bygga webshop till firman.

Det va väldigt va det blev möcke idag då rå....så slutar nu...
Kram
#1 - - David:

Fortsätt med ditt jobb , är själv nykter , fast spelfri spelmissbrukare.

/torsken

#2 - - Micke:

Nog roligare o köra sitt eget.

Apropå din hund, brukar säga till mina vänner att jag skulle vilja vara som vår äldsta katt, kastrerad och halvfet....Fan va gott han har det!!

Till top