En härlig dag ur minnesbanken...

2006 / Permalink / 0
Vaknar på mage.
Huvet dunkar. illamåendet är sådär fullkomligt.
Tar all kraft jag har ochmasar mig upp.
Det regnar ihållande.
Tanborste.....åsså spyr jag.
Lovar mig heligt och dyrt att idag skall jag inte dricka en droppe.
Lovar.
Paltar på mig gårdagens kläder.
In i bilen och på väg till jobbet.
Men det går inte så långt, måste stanna och spy.
Med en viljeansträngning tar jag mig vidare mot jobbet.
På motorvägen kommer det igen, men jag vevar ner rutan bara.
Väl framme.
Illamåendet släpper bara inte.
Spyr ur mig det sista innehållet i kroppen i rabbatten utanför.
Mår lite bättre nu.
Tar hissen.
Typiskt. Högste chefen kommer med i samma hiss.
-Haru varit ute?
-Ja vi va några som va på pub igår, ljuger jag.
Han vet ju inet att jag suttit ensam hemma å supit.
Tänker attt nu är det kört.
Detta kan han aldrig gå på.
Men det som talar för mig är att han är frisk.
Han tror på människor.
Tror att människor talar sanning.
-Ok, trevligt, men lite segt dagen efter. Ha en bra dag.
Det är allt han säger.
Fattar inget.
Tittar mig i spegeln.
Han är nog blind, fast egentligen är det ju inte så farligt med mig.
Har ju koll.
Framåt 2-tiden kommer suget.
Suget, det jävla sugen.
Koncentrationen försvinner och jag går tidigare.
Åker förbi bolaget på vägen hem. Kan ju vara bra att ha lite hemma, om det kommer nån å hälsar på....
Vaknar i min säng.
På mage.
Lovar mig heligt och dyrt att idag skall jag inte dricka något.
Tar mig ur sängen.
tandborsen får mig att spy
.........
Till top