Tillvaron är inte alltid vad den verkar

2005 / Permalink / 0
Dagarna går. Hårt arbete. Mycket arbete. Många saker jag inte förstår, måste sätt mig in i.
Måste lära mig. E sliter med papperen och vi gör så gott vi kan.
Men hela tiden knakar det i fogarna med AA kompisen.
Han som skulle hjälpa till.
Han som varit så länge i programmet.
Han som är så ärlig.
Han som jag kan lita på till 100%
Han som är en tom bubbla utan substans.
En liten människa.
En girig människa.
Mammon rider honom totalt.
Lågvattenmärket nåddes häromdagen då han med ljug och manipulation och med sin kraft av att vara min ledsagare in i ett nyktert liv, blåst skiten av mig.
Lurat mig.
Hur kan det vara möjligt??
Han är ju med i AA.
I AA finns väl ingen som ljuger och luras??
Jo, det gör det.
Hela planen gick ut på att jag skulle köpa butiken, gå torsk på stålar på grund av uteblivna leveranser och felaktiga leveranser.
Då. Då skulle hjälten komma och "hjälpa" mig. Köpa tillbaka butiken.
Skulle innebära månader av slit gratis.
Och en skuld till banken.
Planen slår igen obarmhärtigt och budet på butiken kommer.

Men som tur är så har jag också varit med i livet innan.
Jag har utan att han vet om det, sett till att göra arbeten till kunder.
Har jobbat på som bara den.
Så han kan ta sitt jävla bud och stoppa upp i sin falska röv.
Firman har pengar.
Är likvid.
Kan betala det jag skall.

Skrattar bäst som skrattar sist.......
Min före detta AA vän kan dra åt helvete...vilket han nog också gör.
Hör inget mer från honom.
Han slutar gå i de grupper jag går och jag hör inget mer om honom.

Står på egna ben nu.
Mina ben.
Något vingliga, men jag står och jag är nykter.

Till top