Tack, AA 50 år.....

2005 / Permalink / 0
Igår va jag på AA möte.
Det var extramöte i dom flesta grupper i Sverige.
Ämnet var tacksamhet.

När jag först kom till AA hörde jag människor sitta och tacka AA för än det ena än det andra.
Jag tyckte det var patetiskt.
 Vad är detta?..Sitta och tacka. Kan ju inte vara äkta.
Har man fixat till sitt liv så ska väl inte AA ha äran.

Idag förstår jag mer, inte allt, men mer.
Idag förstår jag att utan AA hade jag varit död.
När jag kom hade jag inte ens råd att lägga 20 kr i hatten.
Idag bjöd jag på smörgåstårta, utan att det påverkar min ekonomi.
som aktiv lade jag en femhundring i plånboken, borta innan jag hann blinka.
Idag ligger den kvar, blir nästan gammal.
Idag gör jag inte av med några pengar på  taxiresor, sprit, dåliga fruntimer mm mm 
Idag har jag verkliga vänner.
Idag har jag ett liv utan minnsesluckor, utan spyor, utan griniga fordringsägare, utan lögner, utan skakningar, utan baksmällor, utan försmådda kvinnor, utan oroliga föäldrar osv
Det är högmodigt att tro att allt detta skulle vara min förtjänst, för det är inte det.
Jag har hundratals gånger försökt att få ordning på mitt drickande, den gemensamma nämnaren är att hur mycket jag än försökt, hur mycket jag än kämpat, hur mycket jag än bestämt mig, så har ALLA fåfängda försök totalt och kapitalt misslyckats.
Har mått skit och druckit igen.

Så visst, Idag sitter även jag med hjärtat fullt av tacksamhet mot AA.
Mot Bill och Bob, dessa två söndersupna fyllon som vägrade vika ner sig för Kung Alkhol.
Tack Bill och Bob.
Tack alla ni andra fyllon som finns för mig.
Tack för att jag får komma på möte närhelst jag behöver det.
Tack AA
 
Till top