Den där jävla Kung Alkohol

2005 / Permalink / 0
Vi lever i en kall värld.
Kung Alkohols kyla.
Kung Alkohols rike är obarmhärtigt och utan pardon.
Min goa vän.
AA killen som hjälpt mig så modigt mot grisen.
Stått upp trots att han egentligen inte vågat.
Stått vid min sida hela denna jobbiga tid.
Kung Alkohol gillade inte det.
Senaste dagarna har han inte varit ok.
Idag skickader jag hem honom.
Helt av banan. Påverkad.
Ville inte ha hjälp.
Är fast i Kungen hårda grepp.
Hoppas att han klarar denna omgång.
Att han klarar att resa sig.
Nu kan jag inte göra något för honom.
Avvisar honom.
Han är ensam i kylan nu....
Tufft att lämna någon man känner så mycket för, men alternativet är att jag riskerar min nykterhet och där går gränsen. Det är så det fungerar i AA. Väljer man att droga så väljer man samtidigt bort AA. 
AA finns där igen samma sekund han har en önskan om att bli nykter igen, men utan önskan kan ingen i hela världen göra något.
Vi vet det alla, även min vän ute i kylan. 
Tyvärr vet vi att det är så.....

På mötet delar jag om min vän.
Alla vet.
Vi gör ingen stor sak av det. Det är hans val. Hans liv.
Men ingen jublar väl direkt........
Till top