En hyfsad dag trots allt.

2006 / Permalink / 0
Det har varit och är en bra dag ändå idag.
Har inte tagit med mig så mycket av min AA väns beslut att supa.
Fokuserar på det som är viktigt istället.
Har börjat förbereda mig inför måndagen då jag skall vara efttervårdsledare för första gången.
skall bli kul, men det kommer att kräva lite av mig.
måste i alla fall vara förberedd.
Har kikat lite i mina böcker om ämnen som kan vara bra att ta upp.
Läste lite i stora boken igår.
Om sjukdomen alkoholism.
Vet inte om jag ställer upp på att det é en sjukdom direkt, men inget jag ska bry min lilla skalle åt.
Där står i alla fall en liknelse som jag fastnade för.
Dom liknar vårt beteende med en dåre som har som hobby att hoppa ut i trafiken på chans. Han gör detta ofta, klarar sig med fru fortunas hjälp. Hans vänner säger åt honom att upphöra med denna galenskap.
Men mannen är envis. Blir skadad om och om igen.
Efter en sjukhusvistelse lovar han dyrt och heligt att aldrig mer hoppa ut framför bilar, trots detta blir båda hans bern avslagna av en bil kort tid därpå.
Till slut bryter han även ryggen. Blir arbetoförmögen.
Ungefär så beskriver dom galenskapen en alkoholist besitter.
Tänkvärt och tyvärr ganska sant.
Även jag utsatte mig för dåraktiga saker och skadade mig.
Tänkte att jag skulle ha detta som ämne på min första eftervårdsträff....

idag är en skön dag. Värmen har kommit och jag har det ganska lugnt på firman.

Till top