Soluppgång och fågelkvitter.....

2006 / Permalink / 1
.....möter mig och hunden dåjag kliver upp.
Vilket härligt ställe att vara på.
Hemma.
Tänk om jag finge vara här hela dagen.
Gå ut med hunden, sitta på altanen, men men men ......idag som ALLA andra dagar skall jag vara på jobbet. Kopplar släpkärran och drar iväg.
Hunden är med.

Igår var det eftervård.
känns konstigt at sitta där som ledare. Vet inte riktigt hur jag skall vara.
Å ena sidan skall jag leda, å andra sidan vara deras tjänare.
att vara tjänare kräverju ett visst intresse från gruppen, men det lyser med sin frånvaro. Är mer så att dom går dit och sitter av den tid dom måste vara där. Lite trist.
Inga tunga jobbiga delningar.
Det r ju det som är lite givande att någon tar bladet från munnen och pratar om hur det egentligen är.
nu sitter dom mest och berättar om hur bra allt är, till återfallet kommer och sedan är det bra igen.
Svårt att hitta ett förhållningssätt som jag kan leva med.

Men visst är det härligt att leva.
Leva nykter.
Idag är det ganska lätt att vara nykter.
I helgen var det åxå lätt.
Mamma och pappa var här.
Sonen, E.s dotter åsså min systerdotter.
Massa folk.
Hade ju bara inte gått som aktiv.
Då hade det blivit fjasko innan start, förresten ingen hade kommit alls.
Så vinsterna är många, bara att plocka för sig......
#1 - - Lyckliga Grodan:

vardagen är full av skatter..
en dag i taget...
tack för att du delar med dig..

Till top