Igår......

2006 / Permalink / 0
......på mötet kom inte messgossen.
Han hade messat en annan medlem och berättat hur rädd han var för mig och nu inte vågade gå på AA.
Det var därför han inte varit i gruppen.
Det konstiga var att jag messade honom EFTER förra mötet.
Vi konstaterade att han fått sin anledning att sluta gå på AA.
Trist, men söker man så finner man.
Egentligen är det kanske den enda vägen för honom, rätt ner i botten och sedan hoppas på att han orkar /kan vända. Vi i gruppen kan nog inte göra så mycket nu.
Trodde att han skulle agera lite annorlunda.
Men kommer ihåg då han jobbade hos mig.
Han arbetade hos mig under en 8 mån. Då va han ok mest hela tiden. det slutade med att han kom till jobbet påverkad. Påtalade det för honom men han nekade.
Han nekar än idag.
Är nog nödvändigt attkunna/orka se ärligt på sig själv för att kunna fånga nykterheten.
Det har blivit så att han tagit rygg på mig, men missat att jag inte kan hålla honom nykter. Han måste, som alla andra ta ansvar för sin egen nykterhet.
Duger inte att passivt försöka hänga på någon.

På mötet pratade vi om Gud. Ingen sa sig tro direkt på gud.
För mig finns det en högre kraft, kanske AA gruppen. G.U.D....Grupp Utan Droger.
Fast egentlgigen tror jag på en högre makt, måste finnas någon.
Hur hade jag annars kunnat ta mig igenom alla år?
Fast han i skägg och nattmössa tror jag inte på.
Måste ju varit någon som bevakat, bevarat mig. Någon/någonting som hållit sin hand över mig. Sett till att jag hamnat på rätt sida,, 
Å samma sak nu i nykterheten. Har inte fått mer bekymmer än jag reder ut,ibland på gränsen, men trots allt inte mer än jag klarat.......hittills.

Ett annat återkommande ämne är ödmjukhet.
Har ingen ödmjukhet.
Tycker det är svårt att uppbringa ödmjukhet.
Men vet att det är bra, så försöker att jobba åt det hållet, trtos trögheten. 

Funderar att åka til dalarna i helgen. E är emot det. Har massa argument för att jag inte ska åka. Men lyssnar inte på henne. Hon är hos barnen och är nog bara avundsjuk......
Vädret får avgöra, eller så åker jag i vilket fall. Tar en dags ledighet. kopplar av lite.
Får se.
Ska prata med syrran imorgon.
Vore skönt att komma ut och åka lite bil, lyssna på stereo.
Jag och hunden.
Kanske stanna och bada. Äta gott.
får se.
Till top