Gött gött

2006 / Permalink / 1

Åsså va re Måndag igen dårå.
Eftervård.
Har väntat hela eftermiddagen på att några skall ringa återbud och nu kom det.
Finns viktigare saker än att gå på eftervård.
Idag har 2st ringt om att dom inte kommer.
förra gången återfall, denna gången viktigare saker att göra än att gå på eftervård.
Knepiga val.
Gäller att ta detta med nykterheten på allvar.
Blir berörd av att dom inte kommer, men ska försöka att låtabli att varken kritisera eller raljera, men är inte så enkelt. Är ingen ödmjuk person, gillar inte att andra inte gör saker som passar mig.
Sinnesrobönen....

Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
mod att förändra det jag kan
och Förstånd att inse skillnaden.

Har lite förstånd.
Vet att jag inte skall låta andra bestämma hur jag ska må eller göra.
Men är lättare sagt än gjort.....

Min galne AA vän har nu kommmit ut från avgiftning,men vågar inte fejsa mig.
Synd att han inte vågar, men upp till hionom att göra sina val. ett bra val vore nog att ta tag i sina demoner, det har alla vi andra fått gjort. Är nog det enda sättet att försöka gå vidare.
Men vem är jag att predika.,
Träffade en gemensam polare som tyckte att det var synd, men vi kom överensom att inte lägga oss i.
låta honom ta sina egna valoch välkomna honom då han väljer, om han väljer, den nyktr vägen.
En annan kille kom förbi och beklagade sig liteöver hansbeteende, men även där sa vi att det är bättre att låta honom göra sina val. det är han som blir utan jobb och utan körkort, hans val.

Va ledig i helgen, det va skönt.
Jag och sonen åkte till Halmstad. Cabben va nere.
Roligt att sonen vill hänga med sin gamla far......skulle inte varit möjligt förr.
Vi badade i Tylösand, det va väl ingen sol direkt, men skönt va det.
sedan drog vi hem igen.
På kvällen var det att ta det lugnt hemma.
Söndag.
Grannen kommed en moppe.
På kvällen tog jag en lite mopedtur en riktigt gammal moppe, en novolette av 54 års modell.
Rolig maskin.
Sedan badade jag, hunden och grannen i sjön hemmavid.
Somnade sedan i hammocken.
En mysigdag.
va gott det är att leva.
Vad gott det är att vara nykter......

#1 - - cozmo:

Hej igen!
Om jag vore du(vilket jag inte är)skulle jag skita i dem som inte pallrar sig till eftervården.
Jag skulle bara offra min energi på dem som verkligen kommer och vill.
Ha det gott.
cozmo

Till top