Eftervård och droger

2006 / Permalink / 2
I helgen har jag haft det bra.
En polare från ungdomen och hans tjej kom och hälsade på hemma.
vad konstigt det är med gamla polare, riktiga polare.
Jag har  talat om att jag inte dricker längre. Inga konstiga frågor, bara helt ok. Jasså, jaha det blir ingen öl till maten, men då tar jag cola.
Vi har av olika anledningar haft ett uppehåll i umgänget, på sådär cirka 22 år.
Men i grunden så är vi polare.
Inga konstigheter där, fast det gått några dagar emellan.
Jag har inte berättat någonting om mitt lilla äventyr med alkoholen, fast han va ju med då jag debuterade och de första åren, åsså har han väl kanske hört lite om mina bravader.
Men han accepterar det och frågar ingenting.
Så är det sällan med människor jag inte känner, dom vill veta saker, frågar. det e ok det åxå, men inte samma.

I AA gruppen är det återfall igen.
fick mess i helgen från en kille. Han tyckte att det va så jävla enkelt för mig och att jag minsann inte fattade hur illa just han har det. Han tyckte att jag borde råka ut för ett återfall så jag kanske fattar.
Blir så jävla trött.
Vad fan tror puckot???
Att jag en dag bara vaknade upp och firman, hus, flickvän, nykterhet hade ramlat ner i huvet på mig.
Mitt har jag skapat själv. Mina val har gjort att jag är nykter idag.
Jag har tagit hjälp av AA och tagit en dag i taget.
Blir lite irriterad på någon som säger att det ju är enkelt för mig för att......åsså kommer något löjligt skit, som fräck bil eller firma eller tjej.
Men så var det inte dag1.
Dag 1 var jag slagen och bruten och jag tänker ta mig faan inte be om ursäkt eller dölja min glädje över livet. Livet som jag har en dag i taget.
Står upp mot alla som säger att det ju är lätt för dig som......FUCK YOU.....lika lätt för mig som för någon annan, eller svårt om man ser det ur den vinkeln.
tycker personligen inte att det alla dagar har varit en enkel och lätt resa. För mig har det varit strid om livet ett flertal gånger........*morr*.........

En annan AA vän ringde och undrade om vi pratade om honom på AA mötena.
-Ja, det är därför jag åker dit, svarade jag.
det är därför vi har AA möte, bara för att prata om dig.
-Är du helt loss?
Det begriper du väl att jag/vi har annat att prata om. Jag/vi är där för vår skull inte din.
Efter en stund gav han med sig och samtalet avslutades.
Undrar iblandom det finns en väg ur skiten för alla......

Idag är det eftervård igen.
Har gjort iordning några återfallsblanketter som de som tagit återfall ska få. det är lite uppgifter, några att tänka på själv, men även några som ska redovisas i gruppen. Ska bli lite intressant att se hur det kommer att avlöpa. När jag gick på eftervård så användes inte dessa blanketter och mig veterligen har dessa blanketter inte använts så mycket.
Men jag gillar dom.
Gillar då stämningen blir så där tryckt i rummet och allvaret står som spön i backen.
När gruppen inser att vi sitter i en jävla båt och skall vi komma någonstans så gäller det att jobba på, jobba på utav bara helvete. Annars sjunker vi.
Den stämningen är häftig.

Nu ska jag arbeta lite i mitt enkla liv fyllt av fribiljetter..........
#1 - - Lyckliga grodan:

inget liv är fyllt av fribiljetter som du säger..
det är så lätt att glömma..
en dag i taget...
tack för att du delar med dig

#2 - - Eva:

Dessa återfallsblanketter låter jätte bra. Är det ngt som du kan dela med dig av?
Tack för att du delar

Till top