Dag 79

2003 / Permalink / 0
Vaknar i ångest.
Kan inte äta frukost. Knappar på datorn. Skriver lite life story.
Ringer M.
Den där life storyn rör upp mig, fast M tycker att det är en jobbansökan.
Ringer Mamma som berättar att även hon anser att jag va chanslös mot spriten från första början.
C ringer, det känns skönt när han ringer, vi pratar en stund. Berättar om mitt steg med M å att jag vill ta det med honom parallellt. 
Åker till M med en klump i magen. Berättar så gott jag kan om mitt liv.
Ser att det jag skrivit är inte i tidsordning.
Vet inte i vilken ordning saker har hänt, känner mig otroligt naken.
Ensam och naken, helt naken.
Är rädd. Klumpen i magen är större än en fotboll.
Gråter hos M. Fy faan vad naken jag är.
Detta är jobbigt.

Tar mig därifrån. Kommer hem och är förvirrad. Försöker äta men det växer bara i min mun är orolig och ledsen. Gråter lite.
Känns bättre, men kan detta verkligen bli bra???
Ringer till C, men han svarar inte.
Hoppas att han inte ringer upp, jag vill plötsligt inte prata med honom.
Vill vara ifred.
Ska åka på möte ikväll. Ska på 2 möten.
Klumpen växer i min mage.
Kan detta verkligen bli bra????
Biter ihop och tar mig i kragen, åker på möte.
Är på 2 möten, det första ger mig inte så mycket, men på det andra får jag mig lite beska sanningar och ångesten släpper. Det verkar vara över för denna gången.

Det är troligen Självömkan som visar sitt fula nylle.

Till top