Dag 68

2003 / Permalink / 0
Inatt drömde jag en trist dröm. Jag blev bjuden på vin, ett fint vin. Jag ville helst inte smaka, men jag tog ett halvt glas, trots att jag visste att jag skulle få börja om från dag 1 igen. Men det tog jag ingen notis om, jag drack upp halva glaset och tyckte att det va ett gott vin. Riktigt kände vinsmaken i drömmen.
Det va inte kul att vakna.
Min hjärna är sjuk.

Jag känner mig inte laddad i jobbet, tycker att det är ytligt och att jag inte utvecklas. Men jag antar att det beror på att jag genomgår en förändring just nu, jag har i alla fall bestämt mig för att inte hitta på någon förändring vad gäller arbetet, inte i år, nästa år kanske, men inte i år. Har så mycket annat att ta tag i  mitt liv just nu så jag behöver inte förändra mer.
Lyckades inte äta frukost idag heller. Det går bara inte. Ger upp för denna vecka, men ska försöka igen nästa vecka.
Måste fokusera hårdare, men kraften i mig börjar sina, har lagt mycket kraft på att bli nykter och är nöjd med den insatsen. Får försöka att ta det lugnt.
Frukost löser sig nog, bara jag håller mig nykter och har bra nyktra dagar.

Tröttheten är jobbig. Denna monumentala trötthet. Den äter mig inifrån.
Igår åkte jag hem och la mig. Blev ingenting annat. Det kanske är naturligt, vad vet jag. 
Tror att det är naturligt också funderar jag inte mer på det.
Tröttheten är inte lika monumental idag, idag känner jag mig lite utvilad trots vindrömmar.
Läste en del igår i de tolv stegen och traditionerna.
Tänkvärt.
Böckerna är bra, men känner att min gräns på vad jag kan ta emot börjar närma sig. Det är ok, idag,  känner inget sug efter att börja dricka igen, idag, det har varit så några dagar nu och det är skönt.
Kanske kan ta ner garden lite och ha det lite gott några dagar.
Till top