Dag 59

2003 / Permalink / 0
Vaknar ganska sent. Har sovit gott. Känns bra att vakna. Är inte bakfull, vilket betyder att jag inte drack igår. Skönt.
Idag känner jag mig full av tillförsikt. Känner att beslutet att bli nykter är det bästa beslut jag tagit. 
Kan inte på något sätt säga att jag saknar mina fyllor. K¤an dock känna lite sorg över att jag inte tål sprit, men att låta bli är värt mycket för mig.
Ser fram emot att hämta min bil idag. 
Ser fram emot att få tillbaka mitt liv. Hur det än ska bli, så ska det vara en nykter framtid som går mig tillmötes.
 

Hämtar bilen. Är lite tveksam till om detta är ett bra köp, men jag litar på min högre kraft att jag har underlättat mitt liv.
Gör det enkelt. Bestämmer att J ska få Volvon, bara jag blir av med det problemet.
E hjälper mig att vaxa upp bilen, den blir jättefin och jag känner mig nöjd. Är helt slut när det är gjort. Åker hem och lägger mig, men jag kan inte somna, mår fysiskt dåligt...kanske blodtrycket som spökar. År orolig, ringer mamma, men hon är inte så pratsugen. Ringer M, han svarar inte. 
Känner mig ensam och orolig, är konstig till mods. Tar mig i kragen och åker till grannstaden och handlar lite bröd. Träffar I och hennes kille på köpcentret.
Pratar lite, men jag känner mig som en lögnhals, när jag inte berättar om hur jag har det ärligt och öppet. 
Vill utlämna mig, kanske är det det bästa ändå.
Njuter i min nya bil på vägen hem. Tar småvägar och kör sakta och fint.
Ska ställa av gamla bilen.
Klarar inte att få iväg avställningen på Volvon. 
Tycker det är jobbigt och krångligt. Känner mig ensam.

Försöker läsa lite danande litteratur, men det går inte, tankarna gör inte som jag vill, är okoncentrerad. Har ganska mycket ångest, men somnar till slut.
En knepig dag, svårt att få grepp om mig idag, men jag har lyckats även idag......är nykter.


 

Till top