Dag 54

2003 / Permalink / 0
Vaknar vid 8. Är ganska pigg, trots allt. Har sluppit nattmaran.
Ringer till C och pratar lite om gårdagen. Vi är olika som personer.
Gillar honom. Ska försöka att lyssna mer och prata mindre.
Ringer mamma och jag bestämmer mig för att åka en sväng på hojen och hälsa på.
Vill visa upp mig. Tycker jag har piggnat till och vill visa mig, så att mamma inte behöver oroa sig för mig.
Det finns ett möte kl 18:00. Får se till att inte missa det.
Äntligen 50mil asfalt, solen skiner.
Det går fort.
Kör för fort, men känner mig fri.
Fri.
Tänker och rannsakar mig i 150km/h.
Bör nog be E om ursäkt. Stannar. Pratar med E på telefon. Ber om ursäkt för att jag far ut mot henne.
Hon tycker att det inte gör så mycket.
Det är inte bra för min nykterhet att vara labil.
Åker på möte. Hinner precis. En liten trevlig grupp.
Pratade så alla inser att jag inte är ett dugg klok. Inser inte förrän efteråt att jag vinklat det hela illa.
Nåja, försökte i alla fall.

Mamma och syrran läser lite i böckerna från AA.
Farsan fattar nog inte så mycket av det hela. Eller kanske inte vill fatta, så är det nog.
Mamma kommenterar ömkande, som bara en mamma kan, mina ögon.
Hon säger att det är lidande ögon. Min ögon är som från helvetet säger hon.
Blir förvånad. Trodde jag såg pigg och kry ut. Gör det också, i alla fall förhållandevis. Kanske dumt att jag visade mig för henne redan. Trodde att jag piggnat till och skulle se rask och pigg ut.
Men antar att jag kan lura alla utom mamma.
Vem kan lura sin mamma??
Hon skulle sett mig för några veckor sedan. Eller det skulle hon inte.
Vi pratar inte mer om det.
Är iaf ganska lugn.
Somnar direkt jag lägger huvet på kudden.

Till top