Dag 44

2003 / Permalink / 0
Tvättar hojen. Blir trött av det. Hämtar sonen. Vi köper 4 st bingolotter.
Lagar mat.

Sonen är nöjd, men försiktig. Säger inte emot och är väldans tjänstvillig. Ser i hans ögon att han är nöjd med att ha mig nykter. Känns gott med honom.

På kvällen spelar vi bingolotto. Vinner 1200, tvåhundra i kontanter och 1000 i bensin.
Känns bra.
Är trött. Ser till att sonen går och lägger sig tidigt.
Orkar inte vara social med honom. Vill vara ifred.
Är inte social ett endaste dugg.
Inte grinig och så, men orkar inte med bara.
Det är det jobbigaste just nu.
Den totala tröttheten. Min kropp orkar ingenting. När jag drack va jag aldrig sån här, fast å andra sidan så va ju blackouterna inte att leka med heller. Av två onda ting så är nog detta tillståndet bättre…….eller nog bättre, det är bättre. Mycket bättre. Inget kan vara så jävligt som då jag drack. Inget.
Lätt att glömma det. Får inte glömma hur jag egentligen mådde då jag drack.
Inte komma ihåg den där solnedgången med en kall öl för 20 år sedan. För det var väl ungefär så längesedan det blev en öl, eller faan vet om det va en öl då heller, blev säkert ett par i alla fall…
För mig har det aldrig varit en öl, eller en whisky. Får inte glömma det.
För mig är det blackout, galna påhitt, spyor och skakningar som gäller. Ingen glädje och glamour direkt.
Till top