Dag 30

2003 / Permalink / 0
Vaknar ganska tidigt, R sover jag skriver nu. Har tankar som far omkring i huvet får ingen ordning på mig.
Är stressad men lugn. Letar fel på M.
30 dagars nykterhet.
Hur skulle jag kunna fira det, Idiotsnack om att fira. Fira med vaddå?
M måste vara dum i huvudet, fira.........jävla tomtesnack.....
Självömkan rinner omkring mig, bildar en pöl under stolen.
Har svårt att se något positivt i någonting just nu.
På kvällen lämnar jag R.

Åker på AA-möte, känns helt ok. Känner igen en kille från förr.
Då, för 6 år sedan, skulle jag sluta att dricka.
Gjorde något fånigt halvhjärtat b-försök.
Gick på alkpol hos någon käring som ville ge mig antabus.
Tyckte hon va spånig och fet.
Men fattade att jag måste göra något åt mitt drickande. Ringde AA. En kille kom å hämtade mig hemma. Ville inte visa honom hur jag bodde så jag stod ute vid stora vägen i svinkylan. Han berättade att han varit nykter i 5år. Malde på om hur bra allt va med at vara nykter. På mötet pratades det om hur det va när alla kom nya. Jag hade svårt att hålla tårarna borta då också, men kunde inte ta till mig att jag skulle vara alkoholist. Å det där med gud, fattade inte vad dom menade, fast hade någon sagt att jag kunde ta vad jag vill och lämna resten kanske jag hade stannat……ha ha ha ….skulle jag nog inte gjort.
Jag va inte färdig. 10 dagar höll min nykterhet den gången. Men kan inte minnas att jag skulle ha någon nykter period som varit längre, fast det måste jag väl ha. Va? Måste jag inte det? Minns inget iaf.
Ett AA möte och fyra möten med kärringen på alkpol.
Ytterligare ett meningslöst försök bland andra var allt jag åstadkom då.

Men minns honom för att han pratade så öppenhjärtigt om hur hans missbruk hade sett ut. Inte som mitt, jag är ju mycket mindre alkoholist än honom, men han verkade och verkar att må så bra. Att ha sjunkigt så djupt som han och ändå kunna må så bra, det ger mig hopp om att jag också ska kunna må bra.
Borde ju gå bra mycket enklare för mig.
Sover hos E.

Till top