Dag 29

2003 / Permalink / 0


 

Vaknar hos E. Äter ingen frukost. Tar hojen hem i hällregnet. Lägger mig på soffan och läser Leva Nykter. Ringer till M. Han vill att jag tittar över på en fika. Det gör jag.
När jag pratar med honom känns det konstigt. Svamlar och har svårt att hålla ihop huvudet, vet inte riktigt vad jag pratar om. Känns konstigt att prata på det här sättet. Prata om saker som betyder något.
Han undrar hur jag mår och är intresserad av svaret. Det sanna svaret. Inget jävla drävelsvar om visst, bra. Han vill veta hur jag mår.
Säger att jag har svårt att prata vettigt. M säger surt till mig att jag tas nu på alvar och ska inte hålla på svamla massa skit, jag ska va tyst om jag inte har något vettigt att säga.
Har tankar som far omkring i huvet får ingen ordning på mig. Är stressad men lugn. Letar fel på M, antagligen för att göra honom mindre farlig. Talar om att jag har 30 dagar imorgon. Han tycker att jag ska fira det.
Vaddå fira?? Med vad?
Funderar på om han är dum i huvudet. Fira?
Det är slut med sådant för mig del. Jag kan inte fira något.
Han tycker att jag ska köpa mig en bakelse.
Undrar vilken planet han kommer ifrån.

R (sonen) kommer med bussen. Lagar mat och vi kikar på video. Läser en del i boken, det står faktiskt en del vettigt i den.
R frågar om jag inte druckit något sedan sist, jag svarar att jag inte har det och fortsätter att prata, men när jag pratar med honom, vill han inte mer. Han är fin. Han har fått reda på det han vill å är nöjd. Jag kramar honom å säger att jag tycker mycket om honom……..mmm…är hans svar.
Jag älskar den gossen.
Somnar tidigt båda två, R är åxå lite seg.

Till top