dag 204

2003 / Permalink / 0
Börja bli riktigt less på att vara här nu.
Är innerligt trött på Gubben K och strutten R:s svammel. Är mest på mitt rum.
fattar inte hur dom orkar ligga framför teven och titta på program efter program...å bara skit. Å dom är nyktra. Satt framför teven och söp en del, då funkar det ju. Man fattar ju ändå ingenting, men nykter.......nä
Avslappningen blev det inget med, ingen var intresserad. Vägrar att jag vuxna människor, så jag sket i det också. Blev film, When a man loves a women. Bra och tänkvärd film.
 Minigruppen gick bättre.
Alla var med och Gubben K tjatade bara hål i ena sidan av huvet. Gav lite i alla fall.

På söndagarna kommer det en gammal patient. Vi har haft det varje söndag. Varierat vad det ger. Syftet är att doms ka berätt a lite omhur dom kunnat hålla sig nyktra.
Har varit ganska bra, men idag kom det en påse utöver det vanliga.
Fattar inte varför han är nykter....
Han kanske borde vara lite mer öppen om han ska få ut något av sin uppoffring att komma hit.
Han mumlade mest i skägget. Ville att vi skulle ställa frågor, men svarade bara enstavigt.
försökte en stund, sen gav jag upp. Till och nmed Gubben K gav upp, det hör inte till vanligheterna.
det vill inte säga lite det. Få tyst på den tjötröven.
Han verkade inte ha någon kul nykterhet. Frågade honom om det.
När han berättat om sin nykterhet frågade jag honom om varför han var nykter.
Han fattade inte frågan. Hade söpit huvet av mig om jag hade så in i helvete tråkig nykterhet som han. vaffö vara nykter då????
Nåväl, han gjorde väl så gott han kunde. ska inte begära att folk ska göra mer är sitt bästa.

det som snurrar mest just nu är att få åka hem. Vill hem och börja leva. Är lite otålig.
tror på mig själv.
Är laddad att gå till jobbet igen. Mer laddad än jag varit på några år.
A ringde och ville ha med mig i korplaget. Får se hur jag gör, men blir glad av att få frågan. Någon frågar mig, jag finns......
Glad av att höra av folk utifrån som inte vet hur det egentligen är med mig. Känner mig inte ensam.

Pratade med C,, han tycker som jag angående jobbet. Vi ska ta ett snack nästa vecka. Verkar lösa sig det mesta, bara jag släpper taget.
Min hemlängtan ja. Längtar inte bort härifrån, längtar till livet.
E ringde, hon vill med mig säger hon. Vi ska träffas på lö. Känns ok.


Vissa människor är sända i vår väg , så att vi ska få öva/pröva vår ödmjukhet.
(det har du upptäckt)
/Rådgivaren
Till top