Dag 168

2003 / Permalink / 0
Är nervös. Hittar inte till mottagningen.
Går till centrummottagningen.
Inser det inte förrän för sent. Fattar inte hur det kunde bli fel, men det blev det.

A och L står utanför och väntar på mig då jag kommer. Känner mig som världen fåne. ser på dom att dom inte heller är så vana vid detta. Men fan vad jag känner mig värdelös.
På bedömningssamtalet stannar hjärnan igen.
Svarar på frågorna så gott jag kan. Tycker att det verkar gå bra för mig. Men.........

Det slår mig att hon inte verkar ha någon som helst tvekan om att jag behöver en behandling.
Hon tycker att jag utan prut är alkoholist. Illa ute och behöver hjälp. 
Tårarna kommer då jag inser att jag är körd. Kan inte hålla skenet uppe längre. Är naken.
Fångad. Förintad. Krossad.
Dom skickar mig på behandlinshem.
Känns konstigt, men vet egentligen hur det är med mig. Men trodde att jag skulle framstå som frisk och kry. Är lite förvånad. Trodde inte att hon skulle tycka att jag va så mycket alkoholist. Lite trodde jag.
L bjuder på lunch efteråt, vill säga nej tack men går med. Håller på att spy av maten men tar i och försöker äta. Inte lätt att äta när magen är full av klump.
Skall tillbaka till mottagniongen för att ta prover och blåsa osv.
Är glad att han inte är med då.
Tar mina pisseprov å blåser å så.
Ska på behandlingshem nästa torsdag. Ska blåsa varje dag till dess. Tror att jag tycker det är ok, men vet inte. Vågar inte lyssna på mig mer nu. Har gett upp. 
Men fyller ju år idag......jippi vad kul det är.
Sonen ringer, mumlar lite om min födelsedag.  Vi bestämmer att träffas imorron.
Syrran ringer och är glad i luren..............hon e ju helt loss. va e re för kul alls......
Mamma ringer.
Åker på möte.
Ringer M.
Nattmaran missade mig idag, sover.
 

Till top