Dag 137

2003 / Permalink / 0
Vaknar hos E
Åker hem å käkar. Har inte ork att ta tag i bygget.
Har bestämt med M att han ska komma å hjälpa mig. Känner att jag reder inte ut att lägga taket själv. Han kommer vi 1-tiden och vi spikar på taket så långt det finns virke. 
Går ganska bra men känner mig orkeslös. 
Konstigt att det ska vara så segt att komma i form, tycker att jag gjort det mesta ganska bra. Tydligen tar det lång tid att räta till sig. Är tacksam över att vara nykter, ingen baksmälla att bota.
Det är inte utan att jag börjar bli ganska stolt över min nykterhet.
Trampar stadigt på mot 5 månader och som det känns idag kommer det att bli 6 månader.

Har fått fason på mig nu.
Eller rättare sagt det börjar plana ut. Inser bättre vidden av mitt missbruk med lite andra ögon just nu.
Ser hur otroligt ensam jag har gjort mig.
Försöker att titta på mitt liv utan att självömka mig.
Tycker inte synd om mig,  för det är inte synd om mig.
Mamma och E, tycker att det jag gör är så otroligt duktigt.
Kan inte hålla med helt i detta, det jag har gjort är bra, men min match är kommande.
Nu gäller det att nyktra till. Det riktiga har inte börjat än.
Att leva nykter. 
Just nu är det lite brandkårsutryckning på det mesta i mitt liv. Håller på att skapa mig en dräglig boendestatus, vilket det är en bra bit kvar till.
Har beslutat att jag i 2 år skall prioritera hem och låta min ekonomi tillfriskna.
Men det är svårt att ta det lugnt. Mycket svårt.
Vill redan vara klar.
Är otålig för att ekonomin fortfarande är skral. Men det är ju inte så konstigt att det tar tid. Har ju dragit på mig skulder och nu är det paytime.
Det är surt att hela lönen hela tiden går till gammalt elände, men har gjort 25% av dessa 2 år, vilket betyder att det bara är 75% kvar.
Tiden går och den talar för mig.
Gäller bara att hålla fokus och inte glömma vad och varför det ser ut som det gör. Men har redan börjat att "fuska",  har börjat spara pengar, men borde betala av på skulder istället.
Har fantasier om ny bil och ny motorcykel.
Men kanske gynnar det mig att ha något mål som jag verkligen ser fram emot. Kan bli tungt att bara betala skulder hela tiden.
Ska ta av dessa pengar för att gå på speedway med sonen till helgen, vilket kommer att kosta en del, men tror att det är värt det i långa loppet.
Tror att jag måste unna mig saker för att min nykterhet skall vara och förbli framgångsrik.
Glöm inte att snart har det gått 25% av den tuffa tiden.
Åker motvilligt på möte på kvällen.
Anser mig för trött.
Men tänker som så, att när jag drack, då va det inget snack om att vara för trött för att ta ett glas.
Så biter ihop och åker på möte.
Sover hos E.
Gillar E kanske det kan bli så till slut att vi får till en riktig relation, vet inte just nu men hon e bra.
Somnar ganska direkt när jag kommer till henne.

Men jag har ju lärt mig på AA att Ta Det Lugnt. TDL.
Men det är svårt att Ta Det Lugnt. Men jag måste Ta Det Lugnt. 
Måste ha tålamod.
Ta Det Lugnt och ha tålamod och arbeta på, så kommer det att lösa sig till det bästa.
Idag är det bra i alla fall och ikväll är det möte.
Får vara nöjd med att vara nykter idag och ha det bra idag.
Är positiv och beslutet står fast, bergfast.

Till top