Dag 102

2003 / Permalink / 0
Känner mig ganska lugn. Har de senaste dagarna gjort saker med ett lugn som jag inte haft innan. Visst är jag fortfarande orolig och virrar omkring och får väl inte sådär jättemycket gjort. Men tittar jag tillbaka på helgen så har det allt hänt en del. Jag har fått igång vattnet, skaffat slang så jag kan tvätta bilen, tagit upp cementsuggorna, öst en del sand, skurat ur bastun, fixat till takräcket, skaffat lyse i förrådet, satt n jordfelsbrytare, tvättat för första gången och en del annat småjox. Klart mycket bättre resultat än i mitt tidigare liv, fast den största skillnaden är nog att det jag har gjort nu, är riktigt gjort. Det känns skönt. Jag har tvättat bilen idag orkade väl inte riktigt, men jag har gjort det.

Tänker inte mycket på alkohol å det känns skönt, har kunnat ta ner garden lite. Sovit gott och har haft en fin helg. Har till och med funderingar på om jag kanske skall ta en promenad.

Det som inte funkar ännu är matvanorna, jag har svårt att motivera mig till att laga mat till mig själv, tycker det är en pina att äta själv. Så jag står numer och äter, men skall jobba med detta tills jag lyckas. Skall åxå säga att jag inte lyckats med morgonrutinen i helgen alls.

Men jag mår i stort bra nu, mina mediciner börjar minska, så beslutet står ,stadigare än igår, fast.

Jag skall leva nyktert.

Till top