Dag 394

2004 / Permalink / 1
Var hos E.s föräldrar och tvättade bilen. E stannade på middag, jag åkte på möte.
När jag kommer hem efter mötet berättar E för mig att hennes föräldrar varit misstänksamma mot mig en längre tid.
Hon hade tagit E åt sidan och allvarligt frågat vad det var för möten jag åkte på egentligen.
Tyckte att jag uppförde mig lite konstigt och så alla dessa möten hela tiden.
E berättade att det var AA jag gick på och berättade lite om mitt missbruk.
Hennes mor sa lättad:
-Jaha, jasså AA. Vilken tur, vi var så oroliga att det var Jehovas vittnen han gick till.
Att jag gick på AA var inget hon kommenterade……..

Ungefär lika logisk som min mamma.
Hennes värsta dag är den dagen jag slutade att dricka.
Förtår inte henne.
När jag frågar henne hur hon menar, svarar hon bara
-Men det förstår du väl själv……
Föräldrar har nog ett eget sätt att se på saker…….jag fattar inget…..

Till top