Dag 381

2004 / Permalink / 0
Berättar för Högsta hönset på jobbet om min situation.
Han blir förvånad. Det trodde han inte säger han.
-Du har ju varit en trevlig och glad kille.
Försöker förklara, men det är inte lätt.
Berättar för honom om den gången vi åkte hiss ihop.
Hade supit stabil några dagar, jobbat, men varje kväll dragit i min hyfsat stora mängder.
Var ruskigt dålig på morgonen, tog bilen till jobbet. Spydde några gånger på vägen ner.
En gång på motorvägen.
Vevade ner rutan bara. 
Att sidan på bilen blev inkletad.......vad gör väl sådana petitesser i Kung Alkohols rike.
Väl framme på jobbet, så kom det igen. Stod och spydde tarmarna ur mig i rabatten utanför jobbet.
Ska ta hissen upp efteråt.
Känner mig inte så jätte fräsch.
Då kommer han och tar hissen ihop med mig upp.
Andades så lite jag kunde. Försökte se pigg ut men skakade och hade frossa
Han pratade på. Inne i sitt liv.
Han märkte inget.
Helt otroligt.
En blind nunna med goda avsikter hade sett.
Vet inte om han förstod vad jag pratade om...
Däremot pratade vi en del om andra potentiella.
Jag sa att 10% på alla arbetsplatser har alkoholproblem. Det är statiskt bevisat.
Detta gäller tydligen inte på vår arbetsplats, det skulle ju betyda att 60st här skulle ha problem.
Så kan det inte vara. Å då är det inte så, punkt.
Nåväl, det gick bra i alla fall.
Tyckte det var viktigt att berätta för honom själv. Vill inte att det ska komma från annat håll.

På eftervården är det inget kul nu.
Professor ”jag är bättre än alla ni andra tillsammans”  har supit.
Tokfan tog en resa till varmare länder för att ”ladda batterierna”.....jävla Jöns.
Nu sitter han i gruppen och fattar inte vad som hänt.
Han tvekar om han eventuellt trots allt är alkis kanske.
Blir såå trööööt
När jag påtalar min åsikt, fräser han till mig.
Det värmer min gamla elaka själ…..mår bättre av att reta upp honom på tå.

En annan gubbe i gruppen har supit ur sig från vården och på väg bort från den här världen.
Gruppledaren var hemma hos honom.
Han blev chockad, mår dåligt och delar med sig.
Gubben hade magrat 8 – 10 kg, bara på några dagar.
Han vägrade att åka med och få vård.
Inget att göra åt.
Troligen kommer han inte tillbaka mer......
Som sagt, detta är ingen lek.
Kung Alkohol har tålamod och är Listig, Falsk och Stark.
Till top