Dag 263

2003 / Permalink / 1
Julmånaden fortskrider.
Julångesten sprider sig sakta i AA grupperna och eftervården.
Många av oss har julminnen vi inte minns.......eller vill minnas.
Delningarna blir mer och mer ångestfyllda.
Det hjälper mig, stärker mig.
Jag är inte ensam.
Har inte så mycket ångest inför jul, men tänker inte fira jul
Kan förstå att vissa har det svettigt inför jul.
Alla grusade julars jul, som nu ska firas i den nyktra tomtebolyckan.
Familjer som ökar kraven och så vidare.
Kan ju få den mest ihärdige att darra en smula.
Själv är jag inte med i den hysterin…..

Går på julledighet.
Hur kul är det då??
Ser inte direkt fram emot att tillbringa tid hemma. Är ingen bra bostad.
Svinkallt och snö.
Känner mig övergiven och ensam. Är låg.

Är på eftervård.
Förra gången va han inte här.
Han med flinet och den alkoholfria glöggen.
Han har supit som ett uttorkat vårdike.
Sitter nu och mår skit.
Fattar inte vad som hänt.
Fattar inte hur det kunde bli…..
Bla bla bla bla……
Är inte ett dugg empatisk.
Tror han att det är någon jävla lek?
Säger inte så mycket, det kan hända mig med.
Men tänker en hel del
Tycker att han är en idiot.
Tycker det va kasst att ingen gick på honom då han surrade om sitt jävla alkoholfria glögghelvete.
Försöker att inte vara skadeglad.
Hans högdragna flin och överlägsna blick är i alla fall borta.

Jaha……å hur bra är jag själv då då??
Hurra vad jag är bra.............
Faan…..ingen ödmjukhet, ingen empati, ingen förståelse.
Tror att jag är obotlig, uppblåst och en stöddpropp………..borde vara lite ödmjuk inför detta.
Men det är jag inte ett dugg…..tycker han e kass i huvet.
Fast det är ju därför han är här…ja ja då…vi är här…..
Måste fatta på djupet att det kan hända mig med.........Kung Alkohol har ögonen på mig.


#1 - - www.brinnandeinspiration.blogg.se:

Du, du skulle ju kunna skriva en bok från din blogg. Det kanske är tanken? För det handlar om viktiga grejor!

Till top