Dag 245

2003 / Permalink / 0
Har sovit bra. Fast har det kallt hemma, trivs sådär. 
Ska härda ut vintern. Det har jag gett mig fan på. Det ska jag. 
Ska inte hetsa upp mig eller förhasta mig, utan ta det lugnt och sakta.
Snart kommer våren och då lättar där ute. TDL.
Pratar med A på jobbet. Har  frågat henne hur hon ser på det hela, hon har tänkt sig att jag arbetar som konsult som vanligt, men går in och föreläser ibland och vid behov.
Låter bra tycker.
Hade fått för mig att hon ville mer, vilket jag kankse hade hoppats, men nu vet jag och kan planera utifrån det. Även hon säger att det finns stora möjligheter att vara tjänstledig. Kanske att jag nu ska passa på och vara det. Vore nog bra för mig att få tid att tänka.
På något sätt känns det som om time out vore en bra lösning.
Ska betänka detta noga innan jag agerar.
Vill jag verkligen skaffa hund?
Vill jag verkligen betala priset, att bli nattvakt.
Finns det andra lösningar?

Pratade med banken, det verkar som om pengarna kommer i nästa vecka. Vore skönt.
Pratade med arbetsledaren om att jag inte är så sugen på att gå på festen imorron.
Han ville att jag skulle komma en stund. Får väl se på det.......
Tänker mycket just nu. 
Vill utreda alla möjligheter för att kunna bli närvarande i livet.
Det går inget vidare. 
Antar jag att det bästa för mig vore att ladda för att kunna göra vettigt ifrån mig på jobbet.
Den styrkan har jag inte. Den energin finns inte i mig för tillfället.

På eftervårdgruppen pratade jag lite om mina framtidsplaner och fick positiv feedback.
Vad har jag för nytta av pengar och framgång om jag hänger full i ett rep?
Gäller att hitta rätt. Hitta något att leva för. Intressen?
Vet inte vad jag ahr för intressen längre. Förr var det enkelt, hade massor av intressen. Nu är det bara tomt kvar. Vet inte ens vad jag gillar längre.
Det viktigaste är att göra mitt liv värt att leva och det är inte på det sätt jag lever just nu.
Min nykterhet är tidsbegränsad om jag inte gör något aktivt åt min situation.
Enkelt att säga.............

Pratade med E på kvällen.
Hon ifrågasätter mina tankar, det är bra. Men det blir mycket snack om mig just nu.
Svårt att prata med en som ser friskt på saker och ting. Svårt att förklara mig. 

Till top