Dag 227

2003 / Permalink / 0
Så vaknar åter i röran. 
Är tungt att motivera sig ur sängen även idag. 
Är  mer och mer passiv. Väntar, avvaktar.
Fast vad är vaetl?
Är ju minst sagt pressad ekonomiskt. Så rörelsefriheten är begränsad.
Begriper inte att maghelvetet inte svullnar av någon gång. Borde den ju göra.
Är trött på att vara fet.
Känner mig inte tillfreds. Det mal i huvet. Försöker att acceptera min situation, men har inte ödmjukhet så att det räcker riktigt. Vill ha det bättre, för det tycker jag att jag förtjänar. Så det funkar inte just nu. Måste acceptera och finna mig i att det är som det är. Inte tro att saker löser sig självt. Ska inte rusa iväg nu, när jag kommit ändå hit.
Ett problem är att jag börjat att förhandla om min nykterhet.
” det funkar nog att ta en fylla” .
Vilket inte är bra. Är ärlig i mina grupper och kommer nog att bita huvet av dessa idiot tankar, men dom é lite jobbiga.  
Har fantasier om att skaffa en ny tv, men bör nog fokusera på en ny dörr istället. 
E nykterhetsvinst vore på sin plats......., kankse vore bra med en tv.
Går igenom min ekonomi lite. 
Kan glömma allt vad utsvävningar heter. Kommer att ha fullt upp med att betala skulder. Tror att det åxå é det viktigaste. Ska försöka lägga allting på is ett tag till och bara slanta av på skulderna. Det är hur tråkigt som helst, men tror att jag kommer att uppskatta det framöver. På sikt är det det bästa jag kan göra. Bli skuldfri. Att det är tråkigt just nu är inget att göra åt. 
Skall försöka att ta mig till stockholm på klassfesten, det vore roligt, men absolut inget krav. 
Ska vänta tills dom sätter ut alla som har anmält sig, blir det inte dom flesta, så avstår jag. Kostar för mycket för mig.
Det verkar som om min bil blir klar i morron. Vore ju häftigt. Känns lite som en vinst på något sätt.
Försöker verkligen fokusera på det som är bra, men det är svårt när pengarna bara inte räcker. Gäller å gneta på. Måste börja laga mat igen. Fast det é ett helvete med disk å så. Måste tvinga mig till det. Det är tusenlappar i månaden att tjäna på det.

Va på eftervården idag. Kändes klart mycket bättre i denna gruppen. Va i alla fall prat om nykterheten här. Tror att jag kommer att trivas där. Verkar vara ett gott gäng.
Pratade om att jag känner mig ensam och att det är jobbigt att bli nykter. Sa att jag är inne i en  återfallsprocess. Det va jag inte ensam om, det känns skönt att inte vara ensam.

Ringde E på kvällen. Hon ville inte ha något mer förhållande med mig. Det kändes lite tråkigt, men tror att det är nödvändigt. Tror på att vara ensam ett tag, ett långt tag.
Ska göra som dom sa på hemmet. Först skaffa en växt, när det funkar, då blir det en hund. 
Slutligen är jag kanske beredd på en relation.
En frisk relation.

Till top