Dag 225

2003 / Permalink / 0
Pratade idag lite med X på jobbet.
Han har problem, har inte kommit igång i progammet alls. 
Han slutade med drickat för nästan 20 år sedan. Nu har det kommit ikapp honom, han mår skit. Utan att vara skadeglad så är det ändå ett kvitto på att den väg jag valt inom AA är en väg som kan komma att hålla. X ska hänga på till AA på Söndag,........... om han får tid  *ler*
Förunderligt vad vi dras till varandra. En ann känner en ann. Finns några till här på avdelningen som sitter i samma båt som oss. Några medvetna, några kommande.
Att ingen ser något. Både jag och X är förvånade över att ingen ser. Men som npgon sa, för att kunna se i mörkret måste man titta.....

På hemmet sa dom att vissa känner sig hotade av oss pga sitt eget drickande. Kusligt vad det är så. En gosse, som inte ens vet om mitt problem, går åttor kring mig. Undviker mig rent fysiskt. Vill inte vara i min närhet. När vi pratar är han fientlig mot mig. X noterade det innan mig. Vi var kompisar innan jag nyktrade till. Som om han vet. Tycker det är fashinerande. Att det är så tydligt. Men tror inte att gossen har noterat detta för sig själv.
Men vet hur han ser på mig, har själv undvikit nyktra människor. Tyckt dom varit opålitliga. Svåra.
Det känns, i alla fall idag, att jag lärt mig något. Det kommer att bli en lärorik tid dom närmaste åren.
Ringde till M efter mötet. Han va grinig för att jag inte hört av mig.
Pratade om det här med att kanske börja jobba med min nykterhet på jobbet.
Han sa GLÖM DET. Å då gör jag väl det då.
Visste det egentligen. Ska hålla mig ifrån att vara någon messias, är inte torr själv.
Han är bra. Ärlig och rakt på sak.
Firade idag 7 månader, inga stora ovationer. Noterade det bara. Men är skönt. Nu trampar jag vidare mot 8 månader. Hoppas att få uppleva det.....
Till top