Dag 209

2003 / Permalink / 0
Möte på jobbet.
Ska börja jobba på Måndag. Blandade känslor att vara på jobbet.
Mötet gåt ok och alla är överens om att vi ska ta det lite lugnt i uppstarten.
Säger inte så mycket. Tycker att det inte spelar så stor roll egentligen. Gör det dom vill för att dom skall känna sig trygga från arbetsgivarens sida.
På hemmet var det några som hade invändningar mot att dom skulle skriva på papper och bli kollade osv. För mig kvittar det lika.
Skriver på de papper de vill.
Det är inte detta möte eller dessa papper som avgör om jag dricker eller inte dricker igen.
Det kan inga papper i världen göra något åt.
Är för arbetsgivarens skull, dom känner sig tryggare.
Skulle jag hissa glaset så har inte jobbet något problem med mig, möjligtvis med kransen till min begravning, men hur ska dom förstå det.
Hur ska någon frisk människa kunna veta vilkoren för mig just nu?
Jag vet att det är så, men utvecklar inte det på mötet.
M är informerad om mig. Blev det då jag va på hemmet.
Lämnar jobbet och är så tillfreds som det går. Gick bra.
AA möte på kvällen.
Till top