Dag 208

2003 / Permalink / 0
Vaknar hos mig själv.
Är svinkallt här.
Saknar att jag inte har vatten eller toa, har väl skämt bort mig en del på hemmet.
Men är lycklig, fattar inte varför men jag mår prima. 
Åker och köper ett par varma tofflor. Går knappt att sätta ner fötterna på golvet, är iskallt. 
Köper ett par andra skor åxå. Vagabondskor. Är stolt över att ha råd med dom.
Det är det första jag köper kontant och alltså äger, på hur länge som helst. Känns skönt. 
Ringer J från hemmet, han har det bra. 
Ringer L också, han blir glad att jag ringer.
Ringer finnen och vi bestämmer att gå på AA möte. Känner att behövs idag.
Ska vara på jobbet imorgon och behöver lite sinnesro innan det. 
Känns skönt att ha vänner att ringa.
Riktiga vänner som vet hur det är på riktigt inte som E eller mamma. Dom försöker så gott dom kan, det vet jag, men dom förstår inte hur gärna dom än vill.
Med finnen och dom andra behöver jag inte säga något, dom fattar ändå.
Vilken tur jag har. Att jag träffat så fina människor. 
Tänk vad andra tycker att vi är kass. Om dom bara visste vilket slit vi har haft för att vara i startgroparna , på väg att bli normala.
Egentligen borde vi ju få applåder varje gång vi kliver på en buss. Men friska människor tycker inte att det är så mycket att applådera att man är nykter.
Det normala är att vara nykter.

Till top