Regntunga moln och regn, regn, regn.

2006 / Permalink / 1
Regnar på morgonen, på dagen, på kvällen, på natten.
Det är ett evinerligt regnande.
Är så surt i markerna att jag varje morgon blir genomsur.
Går ju med hunden på morgonen. Måste skaffa ett par skor till, dom hinner aldrig torka mellan promenaderna. Surt, surt surt...
Tvättar och torkar kläder.
vet inte, men tror nog att vinter äår att föredra än detta jävla regnande.
Åsså blåsten, blåser ju nästan bort ju.
Men annars är allt mycket bättre nu.
Tar mig ut VARJE morgon och går minst 3km.
Håller på att vänja mig.
I Januari skall jag börja springa.
Tror och hoppas på att kroppen då vant sig att röra på sig.
ska ta det försiktigt och sakta öka distansen.
Hade planer på att gå den långa slingan på nästan en mil 4 ggr i veckan från denna vecka, men tar det lugnt, det får räcka med 3 gånger denna vecka. ska öka när jag orkar och vill.
vill, vill aldrig lämna den varma sängen för att gå ut i regnrusket.
Är riktigt motigt ibland, eller varje morgon.
Men tar mig ur sängen och gör det jag ska.
Är positivt. Min själ växer av att jag klarar det dag efter dag.
Har hållit på sedan i oktober nu.
Dagarna går.
Nästa steg är att äta frukost innan jobbet.
Har laddakylen ett flertal gånger men inte lyckats att äta.
Skall försöka imorgon att äta frukost efter långa promenaden.
Men det som gör att jag inte äter är tid.
Går upp för sent.
Skall försöka gå upp 7, men kommer aldrig upp före 8:15.
Har bestämt mig, hjärnan ska få vika ner sig, skall vara envisare än min hjärna.
Om jag lyssnade på den ruttna kroppsdelen hade jag förmodlilgen legat i sängen sedan jag nyktrade till.
Borde vara en naturlag på att få en hjärna som samarbetar, i varje fall lite.....
Vet också att jag borde sluta snusa.
Snusar som faan just nu.
Över en dosa om dagen. Men vågar inte försöka sluta. Har hört om folks som gjort det och börjat supa på köpet. Men ska försöka ställa in mig mentalt på att sluta snusa. Känner mig som en jälva fåntratt då jag får sätta mig i bilen och köra 1,5 mil till tappen för att köpa snus sent på kvällen. Åsså samma väg tillbaka.  mil i bil. Bara för lite snus. Är ju långt ifrån klokt. Är ju sjukt ju.
Är så beroende av snus att jag faktiskt tar bilen och handlar, oavsett tid.
Lika som med brännvinet.
Är så jävla trött på att vara beroende av meningslösa saker.
Men ska bida min tid. Ska bli en fri människa, men har inte bråttom, ska ta det lugnt.
Kanske under 2007 att jag kommer att sluta, om inte så får det bli året därpå.

Kram på er alla därute
#1 - - Lasse:

Tjena regnguden!
Ja, det är riktigt surt, har hittat vatten i källaren, illavarslande. Men desto gladare är ju jag som är inne på tredje nyktra veckan och det känns riktigt grundat den här gången. Ska på fest på fredag, men har redan meddlat värden att jag slutat dricka alkohol. Blev inte så dramatiskt som jag trott. Ok, sade han, klokt beslut.
Så var det med det hjärnspöket.
Bra att du tar det lugnt och en sak i taget. Jag slutade ju röka för ca 4 år sedan, efter 40 års dagligt missbruk. Trodde det var omöjligt. Men så löjligt lätt det var.
Men nu har det fått gå dessa år och jag har ju ofta tänkt att jag ska sluta dricka också. Det har nog behövts den här tiden tror jag, för nu känner mig verkligen redo att gå vidare i livet utan alkoholen också.
Vi trampar på....

Till top