Så har påsken kommit å gått

, 2006 / Permalink / 2
Fira påsk?
Kan dert vara något?
Jag vet inte, för mig blev påsken inget firande direkt.
Har lagt in ett nytt datasystem på firman och håller på med detta. På söndagen var vi op Elmiamässan. Kollade lite fräcka bilar, meningen var att sonene skulle vara med, men han va inte så intresserad sa han.
vad ledsen jag blev när han inte vill vara med.
Hade planerat en mysig dag tillsammans.
Men visade inte att jag blev ledsen, blev ilsk på honom.
Han skulle sova istället sa han.
Jag sa att det va väl bra att han vilar så han orkar upp i tid på mändag då.
Då kan du komma och jobba istället.
Det skulle han sa han.
Han fattade förhoppningsvis något.......men ibland undrar jag. Ibland verkar det som om Big Brother mentaliteten har satt sig i generna.
Kan inte påminna mig om att jag va så verklighetsfrämmande i den åldern, fast det kanske jag var.
Vet inte.
Men kunde i alla fall inse vikten av att vara med såpass att jag fick jobb och blev uppskattad på jobbet.
Många ungdomar idag verkar vara söndercurlade, tänker på pryoar och provanställda. Verkar som om dom inte förstår att det är viktigt att ta ansavar.
Jag vet........jag ska inte bry mig.......men gör det ändå.
Men en sak var bra med detta med sonen.
Jag måste inse att jag inte kan hjälpa honom upp på spåret, det klivet måste han ta själv.
Min hjälp är att han får vara här och lära sig vad som förväntas av honom på samma vilkor som vem som helst, inte helt enkelt, men skall försöka.

Nåväl, på mässan mötte jag en gosse från förr.
Långt hår och svart kläder.
När vi pratat en stund så insåg jag att jag är inte med längre.
Jag är en liten vanlig gubbe, vem som helst, som kikar på lite bilar på en mässa.
Konstig känsla.
Men så är det. Jag är en månfärd ifrån mitt gamla liv, både i mina och antar jag, mitt gamla livs kamraters ögon. Fast det spelar egentligen inte så stor roll, men en konstig känsla.

Förresten. pappa ringde på längfredagen. Undrade oim jag jobbade. Jag svarade att vi jobbar här långa dagar och längre dagar......är mycket nu.
han tyckte det var lite udda att jobba varje dag på påsk.
Men det är väl så det är nu.
Det är ju nu som jag bygger upp och skapar. Ju mer noggrant nu, ju mer kommer jag att kunna släppa framledes......eller???

Har inte hört av minn AA vän.
Men hade inte väntat det heller.
Kanske är det jag som ska höra av mig, men vet inte vad det är . Vill liksom inte på något underligt sätt.
Ja ja ja
Nu hägrar det arbete.
#1 - - Lasse:

Hej igen, ja nu är påsken över och det känns skönt för mig. Jag har varit på ett fint AA-möte i går och nu sitter jag här nykter för första gången på länge och skriver några rader. Dina år i AA inger mig hopp om att äntligen kunna ta till mig insikten om det första glaset.
Ha det bra!

#2 - - juhani:

Shyssta sidor.Jag vill läsa allt.Är på min andra dag nu.Har inte hållt på hela tiden men tillräckligt för att behöva sluta helt.Känns bra att beslutet är taget.Problem kommer,det vet jag men denna gång skall jag besegra mig själv.Ha det bra och hoppas vi får nåden bägge två.
Hej.

Till top