Dagarna går.....

2006 / Permalink / 2
Det va väldigt...nu är jag innne på mitt 4:e år.
Jag mitt gamla råfyllo.
Jag har varit nykter i 3 år.
3 nyktra år som inte ens Kung Alkohol kan ta ifrån mig.
Ingen kan ta ifrån mig dessa år.
Ingen.
Dessa dagar har redan gått......dom är mina.....egna....nyktra.....
Härligt....

Mamma ringde idag.
Hon skickade kort till mig och gratulerade på  in årsdag.
sa till henne att jag inte hade ens en liten ynka förhoppning om att få uppleva denna dagen....inte egentligen.
Då den där dagen....dag 1......2003-04-04......den dagen hade jag egentligen ingen tro att det skulle kunna bära.
Ingen egentlig tro att nykterheten var något som jag kunde fånga.
Trodde att det skulle bli som alla andra gånger, nykter några dagar och sen var det jordelivet över.
Hade bestämt mig.....en chans, denna.........inte imorgon utan idag....
Å det funkade.....ända hit.
Jag har bestämt att jag skall vara nykter Idag.......ska lägga mig nykter ikväll.
Mer än så vet jag inte, men jag har min dag idag.

Det känns som att då, den där dagen, den är så långt borta.
Då den där personen vaknade ur koman.
Den där personen som jag idag knappt kommer ihåg.
Det där fyllot.
Idag sitter jag med egen firma.
Förlovad.
Ett boende, bra boende.
Sommarbil, en hyfsat ny och fräck cabbe.
Hunden B glider såklart med.
Hojen är på gång att komma upp på vägen igen, fast kanske inte förrän nästa sommar, men vem har bråttom.......Kommer väl en sommar då åxå.................OM jag är nykter.

Den där dagen då jag paltade mig in på AA, hade jag inte ens råd att lägga 20kr i hatten.
Hade endast gamla eländiga kläder.
Bilen var ett skämt, inte hel mellan hålen..........borde kallats osten.....
Mitt boende var minst sagt dåligt.
Flickvän......nä, det va inget för mig då......
Hunden var en fåfäng dröm.....
Spyorna var dock ingen dröm, levde i spyans land.
Härligt att rensa upp magen på morgonen med en riktig spyattack.
Det pgigar upp den mest morrontrötte.
Var morrontrött, som ett lik efter nattens blackout......
Idag vaknar jag tidigt, för tidigt. Vill upp. Vill till firman.
Vill leva. Lever.

Fattar inte att jag stod ut med mig själv ......... inte för en enda dag skulle jag idag stå ut med att ha det som jag hade det då.

Vårt boende idag är ett slott.
104kvm.......hur stort som helst.
4 rum och kök.
Vi har har möbler till ett rum, sovrum, matrum.
Sen står 2 rum tomma.
Vi vet inte riktigt vad vi ska med dessa rum till.
Ett rum har vi målat om, ska göra ett läsrum där.......ja du läste rätt.
Vi har i vårat stora lyxhus plats för en fåtölj och lampa och ett litet bord, där man kan sitta och bara göra ingenting. Ett rum som inte behövs till något speciellt.
Vi har ett rum till som vi inte vet vad vi ska göra med.
vi har pratat om att göra det till ett gästrum till ungarna som kommer å hälsar på ibland.
Ja, dom hälsar på.....mig....
Sonen jobbar numer hos mig.......bor hos mig i veckorna.....jag har plats till honom.....i lyxhuset, det stora lyxhuset.
I huset har jag rinnande vatten toa och dusch med varnmt vatten, det hade jag inte för 3 år sedan.
Då i mitt gamla liv, då var det inte så.
Då frös mitt vatten.
Duschade gjorde jag inte, badade bastu, bar upp vatten i hink dit.
Toan var en hink med en plastpåse i.
Det funkade bra då tyckte jag.......Men det är bättre nu.....
Fast nästan för stort.......vet inte varför vi köpte så stort hus egentligen, hade räckt med 60kvm till oss, men vi slog på ordentligt.....104kvm modernt boende.....
I garaget står min cabbe och väntar på sommaren.....i alla fall väntar jag på sommaren.....att få cabba ner
Ja så bra har jag det.........
Jag mitt gamla fyllo.................
Fast snart spricker jag väl av framgångar och positivt tänkande, så bäst att jag slutar siita här och skriva massa positivt.......
Skall återkomma med det vanliga jämmerdals gnället, så du inte tror att jag blivit nåogon positiv jävel som glömt varifrån jag kommit och att jag minsann minns att jag blängt herr Lieman i ögonen.
Men jag trivs ändå..................
Jag skiter i att Kung Alkhol blänger surt efter mig och att han kanske tar mig imorron, skiter bara i det.
Han får göra vad faan han vill med mig........ imorgon. 
Idag tänker jag leva och njuta av mitt liv....till och med gilla livet.....trivas...........å vara glad och nöjd.....
Slipp, snapp......häpp





#1 - - robrunsthlm:

Grattis! Bra jobbat och tack för läsningen

#2 - - Johannes:

Good man. Det var uppmuntrande läsning!

Till top