Att sakta tappa greppet

2006 / Permalink / 2
Då i mitt gamla liv, var det alkoholen som styrde.
Då kunde jag inte styra.
Sakta ökades mitt intag. Drack jag en Onsdag, så kunde jag inte stoppa sen, då drack jag alla onsdagar.
så ökades mitt alkoholintag.
Oftast var jag nykter Måndagar och Tisdagar, sedan började det igen.
Drack mig nykter på söndagarna.
Ett inrutat och trist liv i enond karusell utan slut, bara nedförsbacke, utför, bort.

Mitt rekord i att vara utan alkohol var på 10 dagar.
10 dagar klarade jag utan alkohol....en gång.
Annars var det som mest 3-5 dagar jag klarade.
Konstigt egentligen hur det är.

En gång, jag minns det så klart fast det gått tid, känns som idag nästan.
ca 4 år innan jag nyktrade till
Hade varit nykter i 5 dagar.
Tagit mig igenom helvetets dagar med skakningar och ångest, spydde inte så mycket på den tiden. Spyornar härliga tid kom senare.
Mådde så gott.
Var på väg till jobbet, gick över parkeringen.
Solen sken.
Jag tänkte att det är så skönt att må bra.
Minns känslan så starkt.
Minns så klart ännu.
Hur bra jag mådde. Trodde att jag skulle kunna få må bra ett tag utan alkohol.
På kvällen köpte jag brännvin igen.
Kan bara inte förstå hur jag kunde göra det.
Mådde ju så bra.
Men alkohol skulle jag ha. In i dimman igen.
Skakningar och ångest.
Kunde bara inte låta bli.
Vet inte hur ofta det var så här för mig, minns bara denna gång.
Den gången far igenom mig ibland då det är fint väder, solen steker.
Varför kunde jag inte låta bli?
Jag ville ju inte.
Förstår bara inte det.
Är ingen viljelös mespropp.

Fast det är väl det som är att vara alkoholist......

#1 - - hittalivet:

Tack för att jag har möjlighet att läsa din blogg. Den hjälper mig.

Men du....... jag har juh inte med det att göra men ditt nick å sen såg jag din profil. Trodde typ du var 65++.

#2 - - Lasse:

Hej igen.
Djäkla bra saker du skriver. Jag har nu läst det mesta tror jag på gallersajten, och jag törstar efter mer hela tiden. När jag läser dina betraktelser vill jag också bli sån, tänker jag. Jag vill också bli nykter och lägga år av nykterhet bakom mig och växa i mitt liv. Tänka kloka tankar och utvecklas i stället för att stå och stampa i samma ölburk hela tiden. Det är vad jag vill.

Till top