Anställningsintervju

2005 / Permalink / 0
Det kommer en kille ner för att söka jobb.
Om en stund kommer han.
Känns lite konstigt att inta rollen som arbetsgivare.
Är ju bara en vanlig kille som har en liten firma.
Arbetsgivare......ser nidbilden i mitt inre.
Grosshandlaren med pröjsare och fet kulmage och hängslen...
Fast sån e ju inte jag.

Grabben kommer ner.
Vi pratar.
Han verkar ödmjuk och förstår att detta är en liten firma.
Jag påtalar att det viktigaste är ansvarskänsla och flexibilitet.
Han har haft en egen rörelse berättar han.
så han är väl insatt i ett litet företags fördelar och brister.
Han kräver lite mer lön än vad jag egentligen har råd med, men jag tänker som så att skall grabben stanna så får jag nog ge lite extra.
Vill ju inte att han ska vara här i väntan på nästa joibb bara.
Förklarar att han, om han é lite kreativ, kommer att kunna få ta hand om återtagna saker och att där finns en del extra att tjäna. Kanks ekan vi till och med ha en gemensam verksamhet . Där vi delar lika.
Jag är frikostig med arbetstider,, han får välja lite själv.
Hur som helst så kommer vi överens.
Han skall börja redan kommande måndag.

Vad skönt. En sten släpper från mina axlar, nu kan jag lasta av mig lite arbetsuppgifter.
ska bli skönt att kunna åka ärenden utan att behöva stänga osv.
Kan bli riktigt bra detta.
E tycker grabben verkar bra.
Ska bli roligt att kunna göra saker och ting mer noggrant nu.
Få tiden att kunna följa upp bättre.
Inte bli så avbruten hela tiden.
Gott.....

På AA är det enklare åxå.
Min sponsor och jag knalla på så sakteliga.
Jag arbetar inte så hårt i programmet.
Är väl lite sådär mellantid kanske .
Mår ganska bra och har det bra....så....
Till top