Sommaren....

2016 / Permalink / 5
....dundrade in
Riktigt varmt och gott
Helgen har varit topp
Var och kikade på på ett veteran rally där gamla mc radades upp, topp var en hd från 20-talet med sodovagn och tidsenlig klädsel på förare och passagerare som puttrade och gick riktigt bra
Själv tog jag moppen dit, är som att bli 15 igen, nostalgikick
På Lördagen var det dax med för ett mopperally, en nätt tur på 9 mil.......!!
Det är långt, för långt på moppe
det mesta gick på grusvägar, vilket jag kan tycka blir lite segt i längden, då det skumpar dammar och man måste fokusera på var man kör hela tden, jag gillar bäst små asfaltsvägar, där man kan glida med och uppleva omgivningen på ett annat sätt
Men....klaga är ju fe taktik, det är ju dels frivilligt och dels är det ju bara att skapa ett mopperally där vägarna är perfekta.....
Såklart....enklare att åka när någon ana fixat.

Solen stekte iaf hela helgen och det var bästa helgen i år
Riktigt skönt
Nu till helgen blir det ånyå ett mopperally och förhoppningsvis lite byggt på nya trallen på campingen
Sommaren har börjat.....vilket även märks på övriga campinggäster
Spriten flödar, riktigt flödar
De flesta har supit hela helgen och låg utslagna hela lördagen och tryckte i vagnarna.....vad meningslöst
Skråla i 2½ dygn och sedan kurera sig resten för att klara att åka hem
Värdelöst
Men det är upp till var och en att göra det som är bst fr en själv
Men bäst....
Flera av de som brukar vara där har chanserat betydligt under vintern
Läagt på sig ett antal kilo och blivit ganska fylleplufsiga, särskilt tjejerna, dom klarar sämre att stå emot alkoholen, kvinnokroppen tål mindre alkohol, vilket även syns tydligt, då dom envisas med att dricka i samma takt som killarna.
Men men.......jag slipper
Jag slipper vara med i förfallet

Däremot är jag numer tjockast på avdelningen, konkurrenten har nu passerat mig och väger mindre än mig
Irriterande
Ska trigga upp mig lite och köra hårt denna vecka och försöka håll hans takt och komma ner under 90 kilo
Men nu.....vägde jag 98....IGEN
Så jävla irritetrande
#1 - - Anonym:

Hej

#2 - - Anonym:

Grattis på föl'sedan.
Sent men välment.
<3

Svar: tacksåg det lite sent ----- :)
Ett Gammalt Fyllo

#3 - - Birgitta:

Va gör du nuförtiden...

Svar: Arbetar och har fastnat i det vanliga livetFast är ju nykter o städad....eller så städad jag nu kan bli..... :)
Själv då?
Ett Gammalt Fyllo

#4 - - Anonym:

Hej Janne! Hur är det? Lisa

Svar: Jodå allt e bara braFast för mycket jobb o för lite fritid..... så som alla har det..... ;)
Hur har du det själv?
Ett Gammalt Fyllo

#5 - - Anonym:

Hej! Jag börjar undra vart du tagit vägen. Hoppas allt är bra med dig. Kram L

Svar: Tagit vägen.....?Jag e ju här, där som jag alltid är ..... på den nyktra sidan,,,,,,
Men skönt att någon tänker på mig.....
Ett Gammalt Fyllo

Till top