Lite brännvin hade varit gott

2016 / Permalink / 0
I helgen var vi på campingen, försökte trots ihållande regnväder, fixa till det lite för oss.
På lö eftermiddag bjöd vi in grannarna på lite fika
Han gillar öl, mycke öl, han har druckit bort den där fingertoppskänslan, frun fick tillrättavisa och lägga ord i mun på honom hela tiden
Då blir man ju sugen på lite brännvi
Tänk att f sitta sådärlite lagom lallande och bli tillrättavisad och veta med sig att det är rätt och riktigt
Tror inte ens att han har egen ekonomi längre, hon verkade styra och ställa helt å hållet
Antar att denna kaffestund som vi bjöd va ganska värdelös för dom båda, dom hade nog hellre dragit i ig några öl och varit som folk, nu fick dom en kopp kaffe och bullar......... :)
Kan dom behöva.

Vi fick iaf färdigt så vi kan åka in och ut på campingen utan att köra fast, det är bra
Nästa helg ska jag börja bygga ny altan, så vi får en altan som passar. Blir bra, och billigt, kommer inte kosta mer än några backar öl och 2 sjuttifemmor, å dom köper jag ju inte ändå, så man kan ju säga att det blir helt gratis
Ska nog lägga in lite lampor och välja ett snyggare räcke, tar man nästa helgs konsution så räcker det väl
Brukar räkna så när jag tycker att det är dyrt med saker och ting å då blir allt genast billigt
Tex näe jag går på krogen, då kan jag ju välja det dyraste och ta dessert, det kommer ändå inte upp i vad det skulle kostat om jag hade druckit........

Så....det hade inte varit så gott med brännvin trots allt......
Till top