Att.....

2014 / Permalink / 0
....vara ägd av saker är nog ganska vanligt
man har fått, köpt något som är värdefullt, inte nödvändigtvis i kronor, utan mer affektionsvärde
Har jag tillräckligt många sådana saker så börjar sakerna äga mig
Mina saker har ägt mig
Så har det varit länge
Jag har massa värdefulla saker som jag tror mig uppskatta
Nu......nu håller jag på att packa ihop alla dessa värdefulla saker
grejer, ting.......
Massa grejer från firman, sparade saker, bra saker osv
Har under något/några år mest sålt saker, men behållit det jag trott mig uppskatta
Men....nu....nu är det nog
Nu är jag på väg att bli fri
Nu ska skiten iväg
Har bestämt mig
Håller på att packa för fullt nu
Min gamla tågbana, den som är så värdefull, har släpat runt den i över 30 år, men nu ska den väck
Varenda pryl från firman ska bort
All värdefull porslin som jag omsorgfullt ihandlat under 10år
Allt ska bort nu
Sakerna ska inte äga mig längre
Nu........äntligen kan jag bryta mitt hamsterbeteende
å som vanligt.....fullt ut
Allt eller inget
Nu säljer jag allt jag äger
Hus, bilar, moppar verktyg, prydnadskit å allt lösöre
Pang
Borta
Nu ska jag börja om
Jag ska lösa alla mina lån, bli helt skuldfri
När jag flyttar in i nästa så är allt jag äger en bokhylla ....... så jag får plats med några saker jag omsorgfullt valt ut
Allt ska få plats i hyllan, får det inte plats har jag för mycket
Gränsen är nådd nu
Ska bli ofantligt skönt att äga min lön
Ingen ska ha en krona från min lön, ja utom lite hyra kanske
Men inget mer, inget
Äntlilgen har jag klarat att ta steget till att bli fri
29/9 kl 09:00 blir lämnar jag iväg allt
på ett bräde
pang
Inget kvar
Äger nästan inget nu
En husvagn, 2 gamla mopeder, en säng soffa o tv å lite annat som man är tvungen ha, men inte en enda pryl för mycket.
Så ska det vara
Man ska resa lätt i livet
Känns ofantligt skönt att äntligen våga/kunna ta steget och fokusera på att ha det bra
Har bestämt mig för att lägga alla mina kläder i en stor hög
Kasta allt som är slitet eller jag inte gillar
Köpa nya kläder, bekväma kläder jag vill ha, kasta resten
Rensa
tror att det är nyttigt att rensa ur i livet ibland
detta är den största rensning jag gjort i livet
Å det känns riktigt bra
positiva känslor just nu
Det flyter



Till top