Att vara.....

2014 / Permalink / 0
....på fel ställe i livet.
Om det finns en högre makt med alla människor eller inte vet jag inte.
Jag tror mig dock ha en högre makt med mig
När jag periodvis i livet släpper taget, slutar tro att det är jag som styr så går det mer eller mindre bra, det flyter på.
När jag går emot.......som jag alltid gör......då går det mer eller mindre dåligt.
Några exempel
Jag köpte 2010 ett hus på landet
Ville det då, trodde att jag skulle klara att ha min firma i miniformat och sakta återhämta mig och kunna driva min firma med bra resultat igen
Tanken var god
Min högre makt tyckte inte detta
"Oturen" med allt som berört huset har jag skrivit lite då å nu om, men kan tala om att inte mycket har "flytit", gått lätt, när det gällt huset
Däremot har jag lätt fått jobb, fast då i min gamla region
Där huset finns finns inget för mig och jag har inte klarat att få till något heller
Skeptikerna säger såklart trams å att jag själv valt
Ok....
Ska dra några exempel
I somras köpte vi en husvagn, min högre makt var och är ganska trött på mig och min envishet
Min höge makt har med all önskvärd tydlighet visat att jag skall sälja av huset och flytta till "rätt" ort
Min högre makt har påvisat detta länge, jag har inte lyssnat
Nu lagom till sommaren har han fått nog
nåja
Husvagnen, den kom jag undan det var ok, men att allt runt omkring skulle gå lätt....nope
Vi köpte en paveljong mot solen, jätteskönt att ha skugga
Den fick stp i tre dar, sedan kom en tromb, det enda som var förstört på hela campingen var vår paveljong
Jag köpte en båt
Vi fick ha båten utan för mycket strul över semestern, sedan var det nog.
Den sjönk........som enda båt i hamnen sjönk den
Dagen jag skulle bärja den kom regnet och vinden
Vattnet steg så jag bottnade inte
Slet som ett djur för att få upp eländet
När båthelvetet var uppe.....jaha....punka på bilen
Jag blev så in i helvete trött ått jag gav bort båten till en kompis
Så har hela mitt liv blivit
Allt jag tar i misslyckas
Jag går emot min högre makt
Å såklart förlorar jag
Nu när jag ska sälja huset, visar han med all önskvärd tydlighet att jag varit på fel ställe
Jag går back på huset rejält
Alla mina sparpengar måste jag lägga upp för att kunna lösa ut lånen
Men inte mer, bara exakt så mycket som jag lyckats spara ihop
dvs jag skall straffas, men inte för hårt
Jag har något annat jag ska göra
Det finns något bra för mig någon annan stans och när jag inte lyssnar markerar han lite lagom sådär
Min sambo har under något år försökt byta lägenhet, men det ha inte gått
Nu, när jag gett med mig och ska flytta upp till min sambo, då kom det en lägenhet
Hennes gamla var inte heller för mig, där var det fel att vara
Så.....
Nu har han fixat till så huset går iväg och vi har fått en ny lägenhet som hittills verkar vara en plats där jag ska vara
Vi får väl se
Missflytet måste upphöra
Jag måste fatta att det inte är jag som styr
Måste släppa taget
Men jag är envis som få.....tyvärr
Jag har i perioder fogat mig och låtit bli att styra
Då har det gått bra. men så fort jag självrådigt tagit tag i ratten och hittat på egna trix
Då har min högre makt markerat
det blir för mycket att i detalj skriva om alla markeringar jag har trotsat, men jag lovar, det finns hur mycket som helst
Så....då måste jag vara sur å grinig på min högre makt
Nä.......jag är inte det
Bara jävligt irriterad ibland, tycker han är en fjant när han ger sig på mig med detaljer, men.........innerst inne vet jag
Jag gör fel
Jag lyssnar inte
Jag tror att det är jag som styr
Å visst det gör jag, en det kostar........
För om jag inte hade en god högre makt hade jag inte stått här idag på fötterna
Jag har tagit mig ur mitt supande, jag har störtat med fallskörm, jag har gjort konkurs......men han fäller mig inte
Han markerar dock
Jag är på fel ställe, jag ska inte vara där
Jag ska vara på rätt ställe
Dock är han inte direkt tydlig, mer än att han tydligt visar att jag är på fel ställe.........eller jo
Jag vet att jag är fel
Det känns i magen
Jag vet
Han vet att jag vet
Han vet att jag stretar
Men jag står på fötterna och har det egentligen ganska bra
Nu viker jag ner.....kapitulerar
Jag säljer mitt hus
Jag säljer ALLA mina saker, jag spar ingenting
ALLT säljs
Jag kör in allt, utom några småsaker på auktion
Jag fogar mig, lever lätt
Blir fri från saker och massa måsten
Flyttar in i en liten lägehet ihop med en bra tjej, flyttar nära min son, som jag saknar
Jag saknar att arbeta med honom jättemycket, men samtidigt måste jag även där släppa taget
Han har sitt liv
Jag ser det som så att jag är priviligerad att ha fått jobba ihop med min son i över 5år, det är det inte alla som fått göra
Men jag saknar att jobba med honom
Jag såg honom utvecklas från slyngel till man i verkstan på firman
Såg hur han växte, från dag till dag
Nu.....nu står han på egna ben
Jag är så stolt över honom och jag saknar att vara nära honom
Så.....minns jag mig själv i samma ålder
Vad jag minns var inte mina föräldrar min högsta prioritet, jag är inte heller sonens högsta prioritet
Jag börjar bli gammal
Börjar bli trött
Börjar bli färdig
Eller ja.......jag tror det......det är inte samma som att det är så
Min högre makt har säkert något litet trix i rockärmen så jag vaknar till
Det brukar han ha....................han har bara inte informerat mig än

Kram på er därute


Till top