Lite......

2014 / Permalink / 0
....underligt är det allt
Att alkoholen inte längra tar någon plats i mitt liv.
Var på AA i Söndags
Vill gärna gå ibland, särskilt om jag är glad eller ledsen
Nu är jag glad o allt pekar upp
Gäller att påminna mig, så jag inte far iväg
Ska vara samlad i både med och motgång
Är det mer o mer
När jag delar numer så känns fyllelivet så avlägset, som om det var någon annan som betedde sig och festade
Men det var jag, samma person, inte glömma
Det räcker med ett glas så går det fort sedan
Ett enda jävla glas
Hmmm......
Fast vad enkelt egentligen
Bara strunta i att ta ett glas, är ju hur lätt som helst
Kan ju alla ju
Å sedan är det ännu enklare, gäller bara att inte ta det idag
Alltså
Inte ta ett glas en enda dag, det klarar alla
Lätt som en plätt
Ingen kan säga att man inte klarar att avstå ett enda glas en enda dag
Jag kan det iaf
Idag kommer jag inte att ta ett glas
Imorgon får jag se, kanske att jag tar ett glas då
Men inte idag

Till top