En liten fylla kanske.

2014 / Permalink / 0
Det kanske vore något
Skulle ju passa ypperligt nu
Nu då allt har löst sig och allt börjar bli topp
Är helt skuldfri, har precis så mycket grejer som jag vill ha varken mer eller mindre
Har det bra på jobbet
Tjänar hyfsat och är likvid
Varför inte en paradfylla
Gärna köra på fyllan och sätta bilen i en gran eller annat lämpligt, elller varför inte köra på någon rejält
Smita och fortsätta kröka
Hamna i bråk på någon pub eller varför inte något gathörn
Hitta någon gammal fyllekärring och vakna i fel säng
Vore ju topp
Skulle bara ta en tre fyra dygn så hade jag å ta i sedan
Arbetslös, singel, bostadslös, skadestånd och ett litet straff att avtjäna
Vore ju topp
Då skulle man känna att man levde igen
Brrrrrr
Bara tanken får mig att rysa
Tänk om jag väljer att ta ett återfall, kanske redan imorgon
Brrrrrrrrr........................
Fast nä
Inte idag och ska nog inte imorgon heller, sedan får vi se
Men tror att det är bättre att gå till ostbutiken och köpa lite god ost och några goa oliver
Lite färskt bröd och en läsk
Känns betydligt bättre
Vet ju att det aldrig är försent att ge upp Så jag skjuter ge uppandet på framtiden
Softar några dagar till och har det gott istället

Men.......tokerierna kan ju låta som fabler
Dessvärre är det fler i min närhet som väljer att ta återfall
Väljer att utsätta sig för riskerna
Visst, min beskrivning kanske var lite extrem, men långt ifrån verklighetsfrämmande
En kamrat i AA var på semseter i Indien
Det var varmt, varmare än varmt
Han gick in på en pub och skulle svalka sig lite
Dom serverade endast öl, fanns inget annat
Han valde att ta ett glas öl
Dom hittade honom 9 dagar senare uttorkad trasig och i ett bedrövligt skick i en gränd
Vad han gjort och varit visste han inte
Han lärde sig den hårda vägen att det första glaset är det som fäller en
Jag hoppas att jag lärde mig på hans historia
Det gäller att passa sig
Men jag är trög och allmänt korkad så skulle inte förvåna mig om jag ska testa själv för att se om det verkligen var som han sa
Fast inte idag
Inte imorgon
Helst inte på Lördag heller, men det är så långt bort att det inte spelar någon roll idag, men helst inte på Lördag
Jag ska på fest då, med massa gamla arbetskamrater
Vore ju lite nesligt att komma dit och bete sig
Men men
Den dagen den sorgen
Till top