Nu.....

2014 / Permalink / 1
....sitter jag i vår husvagn
Min ljuva duva sover ännu
Jag och vovven är vakna
Sjön ligger spegelblank och solen lyser från en klarblå himmel
Sämre kan man ha det

Sämre har vår husvagnsgranne det
Han, en finne, full finne, hälsade sluddrande på oss igår kväll
Kom fram, raglade fram och sluddrade lite om något vi inte uppfattade
När han hjulat in i sin vagn igen tackade jag min högre makt att jag slipper
Jag slipper vakna idag med skallebank och törst
Har sett att han är uppe, men han ska nog inte springa milen tror jag.......
Vi sa det igår kväll, jag o min ljuva duva........fy faan om jag hade varit kvar i den skiten
fast å andra sidan
Då hade jag ju inte varit här.................

Nu är jag här, både kroppsligt och själsligt
En härlig morgon
#1 - - Anna:

Ja, han var fin. Skönt att slippa det där.....

Till top