Ibland....

2014 / Permalink / 0
....är jag på besök på behandlingshemmet
Är där som gammalt fylloförebild
Trots allt har jag faktiskt varit nykter några dagar nu och åker dit var 5:e vecka o pratar lite om det
Förra söndagen var jag där
Det gick uruselt
Ingen respons
Inga frågor
Kändes jättejobbigt
Var skönt när det var lver
Min sämsta gång någonsin, på 8 år
Kände mig lite moloken då jag åkte hemåt å funderade en del på vad jag gjort galet
Vad jag borde sagt annorlunda osv
Dagen efter ringde personalen och ville prata med mig
Jag antog att dom ville kritisera mig eller ge mig lite tips om hur jag skulle bli bättre
MEN.....dom berömde mig och tackade på de intagnas vägnar så jättemycket för min otroligt intressanta kväll
Det var integna som ville ha mitt tel nr för att ha någon att ringa när dom kom ut
Lång i ansiktet blev jag
Hur tänker dom nu?
Men tydligen hade de intagna uppskattat mig jättemycket
Jag fattade ingenting
Men så kom jag ihåg en sak
Jag vet aldrig vad någon annan tar med sig av det som sägs på möten och dessa sammankomster
Jag har ingen aning
Ofta får man ju en känlsa men även om man inte får det så vet jag inte
Märklig upplevelse, men även en väckarklocka
Det räcker långt med att vara sig själv, även om jag inte får applåder i stunden
Till top