Väger....

2014 / Permalink / 0
....in på 92,8Kg idag på morgonen
Nu börjar det ta på det
Snart 90Kg och ett lugnare tempo
Börjar bli tött på detta nu
Är trött på att äta nutrilett
Men......det tar sig bra nu
Igår halkade jag runt 10,3Km på skidor i mörkret
Är riktigt svart i skogen på kvällen
Men jag hade pannlampa och gnetade på
lite småläskigt då det var nerför och det gick fort, var som att åka rakt in i en mörk säck, men det gick bra
Inga vurpor och inga avåkningar
Men jobbigt
grymt
Ångrade mig efter bara en kilometer att jag valt milspåret
En mil är så in i helvete långt
Men....gnetade på
Till slut kom jag fram och känslan var riktigt skön
Riktig skön

Idag skall jag äta mer, har legat minus 1000 - 1300Kcal per dag denna vecka, men idag skall jag äta lilte mer än fullt och endast backa på det jag tränar
Känns skönt
Gött och känna energini komma i kroppen
det gjorde den direkt i morse, tog en smoothie, eller 2st faktiskt och kände direkt hur energin återkommer
Idag blir det gött
Värre imorron då jag går ner igen och ska möla igenom en mil igen
Idag blilr det bara 7km
Vi är några på jobbet som ska åka tillsammans, det är roligare om man blir fler och ännu roligare om jag orkar lite
Så äter idag, får bli en dag med måttlig viktnedgång

Det är tufft att ta bort vikt, särskilt om man är som jag, vill vara klar igår, samtidigt är det tillfredställande då det går fort, ser vikten rasa dag för dag
Har dock bestämt mig för att ta det lite lugnare de sista tio kilona, det kommer ju en morgondag också, jag ska bli viktneutral, dvs vare sig gå upp eller ner, ska stanna på min målvikt 80 kilo
Det blir en utmaning
Men....som tur är behöver jag inte oroa mig för det idag, tar det den dag den kommer
Dock är det klokt att planera lite för det, så ju närmare målet jag kommer ju mindre skall jag "fuska" med nutrilett och andra knep
Till top