Känner.....

2014 / Permalink / 0
...mig trots allt ganska lätt på steget nu
Känns bra i kroppen
Ska ta en vilodag idag, ingen träning
Ska städa lite i lägenheten, åker ju hem imorgon
Inte utan att jag längtar hem lite till min ljuva duva
Blir lite ensamt att ligga ute så här mycket
Fast å andra sidan, måste ju se positivt på det, så har jag gott om tid att träna och ta hand om mig själv
Men varje dag ör inte så kul
Blir lätt ensamt
Är trist att bo i en övernattningslägenhet, inte helt personlig och minst sagt spartanskt inredd
bor trots allt väldans bra för träning och rekreation
Har skidspåret bara 2 minuter utanför
När snön försvinner skall jag gymma lite och gymmet är på gångavstånd, så det finns saker att göra, som tur är
Som tur är igen, så ska jag nu ta hand om min kropp, träna och bli sundare, vilket egentligen passar ganska bra med det sätt jag bor och jobbar just nu
Imorgon åker jag hem
Har allt lite hemlängtan
Hunden är hos en tanta på veckorna, han bor på landet, jag hämtar honom på vägen hem, inte utan att han är efterlängtad också
nu har han fått någon bakterie som har blivit små kliande områden.
Till hans stora förtret är han nu tvungen att bada varannan dag i 14 dar
bada är inte hans favoritsysselsättning direkt, han blir riktigt förnärmad då han måste bada......*ler*
Han är rolig med det
Han vägrar bada på sommaren, men han tycker att det är helt ok att trampa ner i ett skitigt dike till magen och slafsa i sig lervatten, det går bra
Men att gå i vattnet en varm sommardag....nä nä, det går inte.
Jag längtar efter min hund också
Blir väl så då han varit runt fötterna i 7 år, man blir van att ha han runt sig och nu är han inte där
Ingen som surt blänger för att leverpastejen inte tas fram snabbt nog, ingen som förväntansfullt sitter och väntar på en ostbit
Ingen som snarkar
Ingen som trumpet kommer upp på morgonen och blänger för att det för tidigt, ingen som vägrar gå med just nu för att det måste kissas och nosas på viktiga platser
Så visst saknar jag min hund
Till top