Idag...

2014 / Permalink / 0
...vägde jag in på 94,9
Tjohooooo
Det tar sig
Nu har jag "bara" 14,9 kilo kvar att ta
Har altså tagit över 5 kg
Mer än 25%
Vad enkelt
Vad lätt
Nu ska jag kämpa lite i helgen och dra mig ner mot 93 och nästa vecka hägrar 92 kg
Men......det ska ju göras också............
Är ju lite luttrad sedan det förbannade 95-96kilo som vägrade släppa
Men kan ju bero på att det var jul och att jag inte la fokus på detta
Det som isf var positivt var att jag var viktstabil, dvs jag gick inte upp
Det är ju en klurig sak som kommer sedan
Att bli viktstabil
Jag har räknat ut att jag skall ha ett kcal intag på drygt 2000 kcal om dagen då jag väger 80 kilo och då tränar jag inget
Om jag tränar/rör på mig lite sk medeltränar 1 - 3 dag /vecka ska jag ha 2361 kcal /dag
Om jag fortsätter träna 3 -5 dgr i veckan, sk medelträning
Fast det verkar vara mycket för att varra medel, men så räknas det
Hur som
Då skall jag ha 2661 kcal/dag
Dessa nivåer är klart överkomliga att hålla om jag funderar lite på vad jag stoppar i mig
Man måste ju inte möla i sig hönökaka, kaviar och st med 1L mjölk varje kväll
Låter jag bli denna typen av fåntrattsätande så bör jag kunna bli viktstabil på runt 80 kilo
Faktum är att jag nog kommer att tycka att det är ganska skönt att motionera då
Nu är man ju som en lyftkran att röra
Då kommer man ju att springa ganska lätt och då blir det ju lite enklare att ta sig ut
Nu värker mina ben
Värker som faan
Dom är trötta, men mest av att bära runt resterna av hamburgare och pizza
fast det blir lite enklare för varje gång
Igår kände jag faktiskt att jag tappat några kilo
Det var inte riktigt så yungt från början, men såklart
När jag gått en bit så orkar kroppen inte riktigt
JAg orkar gå bra 6 - 7 km, sedan får jag plåga mig de resterande
Men...jag gick stavgång 12,7 km igår
Nästa gång väger jag UNDER 95, vilket gör det lättare
Nu hoppas jag på snö
Vill åka skidor
Till top