Nu......

2013 / Permalink / 0
...Var det länge sen jag skrev
Men vet egentligen inte vad jag ska skriva längre
Livet rullar på i sin gilla gång
Jag har numer flickvän och trivs väldans gott med det
Tar det lugnt
Eller ja....tar det lugnt var en överdrift
Mitt gamla jobb i den lilla staden på det lilla företaget, där jag i lugn och ro skulle skulla invänta pension .......fungerade inte
Jag fick lappsjuka, blev frustrerad av lantistempot och irreterad på att ingen ville något
Så jag sa upp mig
Lite synd och lite korkat då jobbet var kanon
Men men men
MAn e som man e å då blire som d blir
In i hetluften igen
Fick jobb som konstruktör,
Massa nya system och massa nytt
HAr gått på knäna de senaste månaderna
Dessutom i annan stad, såklart, så numer bor ag på hotell
Hotelldöden kom fort
Riktigt fort
Jag skulle träna och gå ner i vikt å massa saker......men
Jag har 50 mil till jobbet
Det är långt
Längtar mest hem i veckorna
MEN...varför tar jag ett sånt jobb
Jo....mammon
Jag tjänar oförskämt bra
OM jag orkar och inte faller igenom så kommerjag att kunna gå tidigare i pension tack vare detta
Å när jag tänker på det så går veckorna lättare
Spriten då
Jag har hittills sluppit att dricka igen
Det har nu gått mer än 10 år sedan jag drack senast

Jag har åter börjat gå på AA regelbundet, vet att jag lever lånad tid men vill inte gärna falla dit nu
Vill verkligen uppleva min pension och gör det jag kan för att få det
Men .........det blir ju si det blir med det och faller jag igenom kan ingen jävel ta dessa år ifrån mig
Dessa 10 nyktra år
Så jag får väl flina åt kung alkohol och håna honom för att han inte lyckades ta dessa år medan jag faller fritt ner i helvetet
Nåja den dagen den sorgen
Idag blir det inget med det i alla fall.....

Idag kommer sonen på besök, vi har påbörjat påtvingat familjemys på söndagarna
Barnen, mina och min flickväns, är inte inbjudna, de är beordrade att komma på middag de söndagar vi får till
Inbjudan funkade inte, då deltagarantalet inte var tillfylles.......
Nu funkar det
Alla kommer, med flickvän/pojkvän hund och lilltösen
Vi blir totalt 7st runt bordet
Ibland kommer faster o mor o far och det är trevligt
Riktigt mysigt att ha alla runt mig
Men....som den gamla get jag nu är så gillar jag nog mest då alla gått och lugnet lägger sig......*ler*
Men för att detta ska ske så måste ju alla varit här,,,,,,,,

Ungefär som med det bästa jag vet....återstållaren
OM jag saknar något med superiet så är det att gå upp på morgonen, tidigt, vara riktigt bakis och veta att i klen står det 8 kalla pripps
Öppna kylen, korka upp första flaskan, dt måste vara flaskor, och sedan svepa den, stående med öppet kylskåp
mmmmmmm
Sedan nästa
mmmmm
tyvärr brukade det bli en runda knästående spystund på toa
Men.....6 flaskor kvar
Sveper den tredje
Spyr direkt......
men spyorna är kall öl.......
5 flaskor kvar
Sveper inte den, halvhalsar
Får behålla
Känner värmen
4 kvar
rinner ner lätt nu
3 kvar
Fan vad få jag sparat
2 kvar
Rinner om möjligt ännu lättare
Sista slinker ner
Lägger mig på soffan och sover frukost
Vaknar framåt 13-tiden och tar mig ut på stan för en välförtjänt pizza och några öl
Somnar sedan på soffan för att vakna i bedrövligt skick på måndag morgon.......
Hmmm.....
Jag saknar inte det så mycket faktiskt.........

Kram på er därute
Till top