Blir .....

2013 / Permalink / 0
....som det blir ibland.
Ligger på ett hotellrum och tycker att livet är lite tråkigt
Längtar hem, men ........
Det kunde vara värre
Å värre var d
Om jag nu funderar lite
Eller önnu hellre, ser kvällen ur mitt gamla levernes synsätt
Ikväll har jag varit i restaurangen och käkat
Till den eminenta kostnaden av 145 kr
Då...hade notan varit en helt annan
Då hade jag suttit där nu
Svalt ner traktamente och reseersättning, i ett antal öl...eller varför öl, när man kan dra i sig några goa whisky
Inte billigt, men det har jag ju förtjänat....är ju sååååå redig så
Hade om någon timme kommit ner på mitt rum
Lagom packad
Ganska nöjd
Kikat på tv och somnat till någon film
Vaknat riktigt tidigt
Bakis
Åsså upp till jobbet
Hade ju varit roligt
Skrynklig i hela ansiktet och luktat gammal fylla
Om jag ens kommit till jobbet, kanske blivit stannad och fått blåsa
Och vips hade den dagen blivit riktigt intressant
Vore kul att lämna bilen och ta tåget hem på fredag
Topp
Men det slipper jag idag
Imorgon vaknar jag som en nyponros
Studsar med ett litet checkt hurra upp ur sängpåsen och skuttar på lätta fötter in på toan och fixar till mig
Struttar ner till restaurangen och käkar frukostbuffé som jag inte spyr av
Låter bättre
Så så illa är det inte
det är riktigt bra

Kram på er därute
Till top