Dessa jävla professorer.....

2013 / Permalink / 0
Idag var det e fullkomligt verklighetsfrämmande förvirrad man som kallar sig professor som kom den mest urbota redogörelsen på många år. Han påstår att alkoholister ”kan lära sig dricka normalt”
Men vi dricker ju redan normalt.
Jag har varit nykter i några år, varit på behandlingshem med efterföljande eftervård och ingår idag sedan många år i en gemenskap av och för alkoholister.
Jag har inte för vana att kommentera dönickar, förstsigpåare, professorer eller några andra, men i detta fall är jag tvungen.
Professor fåntratt påstår att alkoholister inte behöver sluta dricka
Nä, såklart behöver ingen sluta dricka om han eller hon inte vill.
Men för mig, som är alkoholist, finns inget mellanläge, bara antingen eller.
Av eller på
Jag vill inte ha en enstaka öl i någon solnedgång, 3 kalla pilsner till matchen, ett gott glas rött till köttet eller en gin tonic i goda vänners lag.
Jag vill inte ha en.
jag vill ha massor, en hink öl att lätta upp med för att sedan gå med lite sprit, jag behöver inget skit att blanda ut eller så, rent duger gott och finns inget glas kan jag ta direkt ur flaskan.
För mig och de personer jag träffat finns ett problem som professor i det blå missat
Vi alkoholister vill dricka, ha massor. Jag har aldrig träffat en alkoholist som hamnat i den gemenskap jag är med i på grund av en enstaka öl med goda vänner.
Jag och mina olycksbröder/systrar har en sak gemensam.
Vi vill inte ha ett glas
Vi varken vill eller kan dricka ”socialt”, vad nu det är för något.
Personligen tycker jag att en normal kväll med dricka är en bag in box vin och därefter lite whisky för att slappna av
Att jag sedan vaknar på morgonen och spyr tarmarna ur mig, det är något jag tar
Hur många ”vanliga! Drinkare gör det?
Hur många normala alkoholanvändare vill dricka 3L vin och sedan gå på wihiskyn.
Mig veterligen ingen.
Det är bara jag och mina gelikar som dricker på det sättet och det gör vi för att vi vill det
Att ta en öl……det vore ju tortyr
Så mr professor- jag-vet-allt-för-jag-är- just-professor
Du ska inte ge oss några falska förhoppningar
För oss gäller noll tolerans och inget annat
Om någon nu tror på ditt svammel, tar du ansvar för det?
Du skall veta, att om jag lyfter glaset och du har fel, så kostar det lite mer än 40kr i baren, jag får betala med hela min ekonomi, mitt arbete, min flickvän, min bostad, mitt vett och till slut med mitt liv.
För mig är det inte värt det och jag vet dessutom att du pratar rent nonsent
Men många kanske ännu drömmer om att åter kunna lyfta glaset, dessa personer betalar lika högt pris som jag skulle få göra
Så du borde helt enkelt offentligt bara hålla käften och krypa tillbaka till din fiina fakultet och svamla din skit för dina verklighetsfrämmande gelikar
Till top