Så.....

2013 / Permalink / 0
...har jag tryckt i mig ett julbord
Började med sill, därefter massa pateer och goa grejar
Dopp igryta och korv
Efterrätter och avslutade på godisbordet
Magen stod som en spärrballong
Vad gott det var
Härligt

Enda abret var att jag vägde in på 96,8, dvs 0,8kg upp, på en enda kväll
Bra jobbat
Detta kommer att kosta flera mil stavgång
Men det var det värt

Nu laddar jag för att äntligen spräcka den där envisande 96Kg, denna vecka SKA jag ner under 96Kg
Så är det bara

Det kommer ju mer frossarkvällar i Ju, men då ska jag inte gå över 96,0 Kg
Så totalt är jag nöjd o glad idag.......men fortfrande mätt
Så idag blir det nog bara lite lite mat

Ändå lite märkligt hur jag har accepterat att inte dricka snaps och öl till julbordet
Då snasarna kom fram så rann inte ens snålvattnet till
Jag längtade efter julmust
Märkligt
Trodde jag aldrig, att lusten att dricka skulle blekna bort och försvinna
Mycke konstigt
Jag får nästan medvetet påminna mig om att jag borde vara sugen
En mycket märklig upplevelse

Kanske är frisk nu....det har gått över....jag e inte alkis längre....
Eller hur
Kung Alkohol är listig falsk och stark
Det får jag aldrig glömma

Nåja......
Nu börjar kampen att gå under 96Kg

Kram på er därute
Till top